spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocal BTSpectacol de gală pentru Filarmonica „George Enescu” Botoșani (foto - video)

Spectacol de gală pentru Filarmonica „George Enescu” Botoșani (foto – video)

Sala Polivalentă „Elisabeta Lipă” a fost gazda celui mai important concert al începutului de an și de departe a celui mai mare din ultimele decenii organizat indoor în județul Botoșani. Este vorba de Concertul de Anul Nou al Filarmonicii „George Enescu” Botoșani.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Organizat într-o formă inedită, spectacolul a surprins prin modul în care a fost gândit de organizatori, având două părți distincte, bine conturate, bine individualizate, dar care au avut ca numitor comun prezența pe scenă a orchestrei simfonice.

Maria Miron a impresionat publicul

Prima parte a avut o înaltă ținută artistică, instrumentiștii, dirijorul Iulian Rusu și invitații care au urcat alături de ei pe scenă aducând valuri de emoții plăcute în rândul celor aproape 2.500 de botoșăneni prezenți în Sala Polivalentă. Din repertoriul lor nu au lipsit arii celebre, canțonete, coloane sonore, tangouri, valsuri, dar și „mici șotii” simfonice care l-au avut în prim-plan pe Iulian Rusu, un personaj foarte tonic și departe de imaginea închistată pe care o au sau o lasă să se vadă dirijorii obișnuiți mai mult cu programele simfonice.

Tenorul Andrei Fermeșanu și mezzosoprana Maria Miron au încântat prin interpretările lor spectatorii, care i-au aplaudat la scenă deschisă. Poate cel mai savurat moment, cel mai emoționant, a fost interpretarea celebrului șlagăr „Copacul”, compus de Zsolt Kerestely și pus pe versurile lui Ovidiu Dumitru. Chiar dacă are 45 de ani de când a fost lansată de către inegalabilul Aurelian Andreescu, melodia nu este deloc „prăfuită” și parcă a condensat în ea toată armonia Universului, iar interpretarea Mariei Miron a fost pe măsura dimensiunii uriașe a acestei melodii din „panoplia” de aur a muzicii românești.

Demonstrație făcută de Paula Seling

Intrarea în scenă a Paulei Seling a ridicat cu câteva grade temperatura sălii, iar spectacolul care a urmat a fost de-a dreptul unul impresionant. A început cu „La radio se anunță ploi” și a continuat magistral cu un vals parcă scris special de Eugen Doga pentru vocea ei: „Dulcea și tandra mea fiară”. Și asta nu a fost tot, interpreta, care se simte la Botoșani, de parcă ar fi locul său natal, a încântat cu celebrele piese compuse de Nicu Alifantis pe versurile marelui Nichita Stănescu: „Ce bine că eşti” și „Ploaie în luna lui marte”. Paula Seling le-a dat pe final emoții instrumentiștilor, încurcând ordinea melodiilor pe care urma să le cânte. „După noapte vine zi”, un șlagăr scris de Aurel Giroveanu pe versurile lui Tudor Mușatescu, care a fost lansat acum 52 de ani de Margareta Pâslaru și îi aducea, acum 50 de ani, Cerbul de argint Angelei Similea, a antrenat sala prin vioiciunea sa. Solista a încheiat apoteotic cu celebra coloană sonoră a filmului „Titanic”, „My heart will go on” (Céline Dion), pentru care a adunat aplauze, binemeritate, minute în șir.

Momente electorale și festivaliere

Partea a doua a spectacolului a fost mai puțin simfonică și mai mult festivalieră, dar a avut o mai mare priză la public. Gelu Graur cu „Purple Rain” (Prince) și cu „România” (Adrian Daminescu) a intrat imediat după pauză, dând tonul schimbărilor ce urmau să vină. Proaspătul politician, cu aspirații de candidat la postul de primar, a transformat melodia lui Daminescu într-un protest față de ceea ce se întâmplă în prezent în România: „Vouă vă place ce se întâmplă cu țara asta? Vouă vă place? Uitați-vă… unul lângă celălalt sunteți! Uitați-vă în ochii voștri! De ce-i lăsăm? De ce dracu-i lăsăm? Ca să dăm din umeri, ca să ne doară, ca să nu știm ce să facem cu ai noștri copii, ca să-i trimitem departe… Asta-i România pentru care ne batem, pe care o lăudăm? Ăștia sunt cei care vor să ne conducă?”

După momentul mai mult sau mai puțin electoral al lui Gelu Graur a urmat cel mai festivalier, adică cel susținut de Adda, care a încercat, dar fără prea mare succes, să antreneze lumea din sală cu muzica acestor ani: „Nu plânge Ana” și „Lupii”.

Solo de bass cu un invitat surpriză

Când toată lumea aștepta să intre pe scenă trupa Holograf, organizatorul spectacolului, Liviu Sorinel, a scos din joben un invitat surpriză, moldoveanul Alex Calancea. Acesta a susținut un inedit solo de chitară bass de câteva minute, fiind acompaniat doar pe final de percuție. La final Liviu Sorinel a promis publicului un concert Alex Calancea și Lupii alături de orchestra simfonică.

Holograf, mai mult de dragoste decât simfonic

Trupa Holograf a încheiat seara cu melodiile celebre din ultimii ani în primul lor concert simfonic pe care l-au susținut în întreaga carieră. Dan Bittman a părut cumva încurcat de prezența dirijorului Iulian Rusu, afirmând chiar că „trebuie să fiu cu ochii pe dirijor” și că nu știe unde să stea pe scenă, pentru că „niciodată nu am cântat cu un domn în fața mea”. Din repertoriul abordat nu au lipsit celebrele melodii de dragoste ale trupei precum: „De câte ori să te iubesc”, „Și băieții plâng câteodată”, „Vreau o minune”, „Primăvara începe cu tine”, „Dacă noi ne iubim”, „Dragostea mea” sau „Cât de departe”.

Finalul concertului a fost unul de-a dreptul spectaculos, toți artiștii care au concertat au urcat pe scenă și au cântat împreună „We are the world”, iar în fața și lateralul scenei au fost aprinse focuri de artificii.

O notă de distincție aparte spectacolului a dat-o Simina Teodorescu, care i-a prezentat într-o manieră cum rar se mai vede la noi, pe toți artiștii ce au urcat pe scenă.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-0.5 ° C
0.6 °
-0.6 °
88 %
2.7kmh
7 %
lun
-1 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
8 °
vin
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...