Achiziție cu cântec organizată de Consiliul Județean (CJ) Botoșani.
Instituția care administrează activitatea județului a ales în acest an o modalitate ciudată de a-și asigura serviciile de publicitate în presa scrisă, cea online și în televiziune. „Viziunea” celor de la CJ este ca aceste servicii să fie oferite sub forma unui abonament lunar, dar să fie nelimitate ca spațiu jurnalistic alocat, chiar dacă suma plătită este una fixă. Acest lucru este nefiresc din punct de vedere economic, pentru că într-o lună CJ poate plăti pentru un serviciu de care nu a beneficiat, iar în altă lună poate solicita publicarea unui număr de anunțuri care ar depăși cu mult valoarea stipulată în contract. De exemplu, într-o lună CJ poate publica doar un convocator de ședințe pe un sfert de pagini, iar în altă lună, prevalându-se de clauza de nelimitat ar putea solicita publicarea unei hotărâri care numără „N” pagini și care depășește costul tirajului întregii ediții respective, dacă e să ne referim la presa scrisă, dar exemplu poate fi extrapolat și la celelalte două mijloace media, online și televiziune. „Prima dată când am venit aici (n.r. – CJ) am spus că nu se lucrează ilegal. Nu cred că ceea ce s-a emis încalcă legea, dar, pentru detalii, luați legătura cu doamna director Moruzi (n.r. – Otilia Moruzi, director în cadrul CJ), care vă poate da toate detaliile”, a încercat să se derobe de orice responsabilitate președintele CJ, deși, în definitiv, el este cel care girează și conduce activitatea instituției. Acesta a adăugat că nu a fost ideea sa de a se organiza în acest mod licitația: „Nu-mi bag nasul nici la licitații, nici la…”
Directorul invocat de președintele CJ susține că s-a ajuns la această formulă pentru că se dorește ca banul public să nu fie risipit și instituția să nu fie trasă la răspundere de Curtea de Conturi. Cu toate acestea, Otilia Moruzi recunoaște că au fost luni în care au contractat anunțuri de publicitate de valoare mai mică decât cea a abonamentului și nu a exclus că pot fi luni în care această valoare să fie depășită cu mult, fapt ce ar putea duce la prejudicierea economică a prestatorului de servicii: „într-o lună poate fi 200 de lei, dar într-o lună poate fi 5.000 de lei cum ați spus dumneavoastră”. „Am considerat util publicarea sub forma unui abonament lunar, cu o valoare maximă, estimată în baza mediei lunare a anului anterior. Deocamdată este o primă licitație. Eu nu știu care este piața și ceea ce vor oferta potențialii clienți”, a declarat Otilia Moruzi.
Un acord cadru cu o valoare minimă și una maximă, în care beneficiarul, în speță CJ, decide când și cât anume dintr-un anumit serviciu ar trebui prestat ar fi fost mai aproape de legalitate și firescul situației, iar administratorul județului putea să-și chivernisească mult mai bine banii și alocările pentru publicitate.
În acest context, reprezentanții societății Publiset SRL, cea care administrează spațiul publicitar în cotidianul „Monitorul de Botoșani”, au contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) procedura de achiziții lansată de CJ Botoșani, pe care o consideră total viciată. „SC Publiset SRL se consideră prejudiciată de solicitarea de îndeplinire a contractului prin stabilirea unei sume fixe minimale pentru spațiul tipografic/on line nelimitat”, se arată în contestație. Astfel, procedura de achiziție de servicii publicitare pe cele două canale media a fost blocată până la pronunțarea CNSC.