spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomePrima PaginăFamilii lăsate în sărăcie de autorităţi

Familii lăsate în sărăcie de autorităţi

Daniel Câşlariu, preşedintele Asociaţiei „Grup Civic” Botoşani, a reuşit în ultimele luni să ajute mai multe familii nevoiaşe din judeţ şi să aducă zâmbetul pe feţele a sute de copii mobilizând în jurul său oameni dornici să se implice în rezolvarea problemelor celor din jur. Prin demersurile sale acesta a reuşit să demonstreze, din păcate, şi lipsa de interes a autorităţilor şi a funcţionarilor din primării, plătiţi cu bani grei pentru a veghea asupra cetăţenilor. Astfel, deşi aceştia ar trebui să identifice şi să sprijine familiile care se află în situaţii dificile, având la dispoziţie tot felul de parteneriate, aceştia aleg să ignore aceste posibilităţi.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

„Astăzi (10 ianuarie – n.r.) am ajuns din nou în comuna Dângeni – satul Iacobeni, la bunica Boghian de 86 de ani care îşi creşte cele două nepoate din pensia de doar 600 de lei. Datorită dumneavoastră am reuşit să cumpărăm o maşină de spălat, lemne şi papucei pentru fetiţe. Vă mulţumesc frumos pentru ajutor şi vă doresc tot binele din lume”, este mesajul transmis de Daniel Câşlariu, tânărul care a reuşit, din noiembrie 2019 şi până acum, să demonstreze că, atunci când există dragoste pentru semeni, multe probleme se pot rezolva.

Tot ieri, Daniel Câşlariu a adus în atenţia publică un alt caz social. „Astăzi (10 ianuarie – n.r.) am ajuns în comuna Dângeni – satul Iacobeni, la familia Bindeac, care, din păcate, trăieşte foarte greu, deoarece soarta nu a fost prea blândă. Tatăl munceşte cu ziua prin sat, iar mama se ocupă de îngrijirea şi educaţia copiilor. Părinţii, împreună cu cei patru copilaşi, trăiesc într-o singură cameră care le este şi dormitor şi sufragerie şi bucătărie. Rugămintea mea este ca dumneavoastră să distribuiţi în speranţa că va dori cineva să le dea o mână de ajutor. Copiii au vârstele : fata 10 ani (37 la papuci), fata 8 ani (34 la papuci), fata 6 ani (30 la papuci) băiat 4 ani (29 la papuci). Dacă doriţi să le dăm o mână de ajutor cu o maşină de spălat semiautomată, un aragaz şi cădiţă de plastic unde să se spele copiii”, a scris Daniel Câşlariu.

Activitatea acestuia demonstrează lipsa de implicare a funcţionarilor din primării, care sunt plătiţi de stat tocmai pentru a rezolva problemele unor astfel de familii.

„Asistenţa socială nu se face din birou” – aşa spun botoşănenii care văd de câteva luni cum acest tânăr reuşeşte să ajungă la sufletul botoşănenilor şi să aducă un strop de bucurie în familiile cu care soarta nu a fost prea darnică.

 Asistenţii sociali nu sunt subordonaţi DGASPC

Asistenţii sociali nu sunt subordonaţi DGASPC, dar noi avem o atribuţie de coordonare metodologică, adică putem să le direcţionăm nişte linii pe care să meargă. Noi răspundem administrativ de asistenţii sociali şi referenţii din primării. Am mai făcut şedinţe cu asistenţii sociali şi avem în plan ca săptămâna viitoare să facem o şedinţă în zona Dorohoi, mai mult centrată pe un proiect pe care îl avem în implementare”, a declarat Lăcrămioara Radu, şeful Biroului programe, strategii, monitorizare, parteneriate din cadrul DGASPC.

Potrivit acesteia, o explicaţie a insuficientei implicări a asistenţilor sociali este că aceştia au multe atribuţii. „Ceea ce face Daniel Câşlariu se încadrează în categoria serviciilor sociale, dar asistenţii din primării au în responsabilitate tot ce înseamnă prestaţii sociale, adică alocaţii,  ajutoare de încălzire etc. Eu  nu vreau să-i scuz, vreau doar să spun ce mai au în atribuţii. Ei nu au în atribuţii doar inventarirea sau cartografierea comunităţii ca să ştie care familii o duc foarte rău. Pe de altă parte, nu-i scuz, cred că sunt şi asistenţi sau referenţi care nu-şi cunosc atribuţiile. Într-o comunitate rurală, nu este normal să nu fie cunoscute familiile care au probleme, pentru a putea fi mobilizaţi oamenii în direcţia rezolvării problemelor”,  a mai spus Lăcrămioara Radu.

Multe probleme pot fi rezolvate prin parteneriatul cu HHC

Daniel Câşlariu demonstrează că multe probleme pot fi rezolvate foarte simplu – prin dorinţă, implicare şi mobilizarea unor persoane dornice să ajute. „Soluţia stă în parteneriate. De câţiva ani noi  avem un parteneriat cu Fundaţia Hope and Homes for Children din Baia Mare. Stă în puterea asistentului social să trimită, spre exemplu, un dosar la DGASPC, iar noi îl trimitem la HHC, asociaţia care a aprobat absolut toate dosarele care vin de la primării. HHC a renovat case, a conectat locuinţe la reţeaua electrică, a făcut fântâni unor familii sau le-a cumpărat animale. De vreo cinci ani de când avem colaborarea cu HHC, avem sute de cazuri rezolvate, din tot judeţul. Este adevărat, din vreo 20 de comune, de unde am primit solicitări. Există un reprezentant al fundaţiei care monitorizează judeţul Botoşani, care este asistent social de profesie, vine la câteva luni în Botoşani, mergem la cei care trimit cazuri. Este clar că nimeni nu dă finanţare doar pe nişte hârtii. Şi aici la sediul DGASPC se desfăşoară instruiri cu asistenţii sociali de la comune, pentru ca aceştia să vadă cum trebuie să completeze un raport, cum trebuie să definească un caz care are nevoie de ajutor pentru că mai sunt printre noi şi oameni care plâng totdeauna la primării că au nevoie de nu ştiu de ce, dar în realitate nu este nevoia chiar atât de stringentă. Asistenţii sociali sunt învăţaţi cum să identifice cazuri. Este necesară o mai mare implicare din partea acestora”, a concluzionat Lăcrămioara Radu.

„Partea de prevenire este exclusiv a primăriilor”

Doina Nacu Manole, director executiv adjunct în cadrul DGAPSC, a explicat că partea de prevenire revine exclusiv primăriilor. „Sunt asistenţi sociali care ne solicită sprijinul, însă nu pot să spun că primim solicitări de la toate primăriile. Aşa cum o spun de câte ori am ocazia – legea trebuie aplicată cu sufletul. Mai ales în domeniul asistenţei sociale avem nevoie de oameni preocupaţi şi dornici să rezolve problemele semenilor. Cei care lucrăm în asistenţa socială trebuie să fim o echipă pentru că doar aşa rezultatele se vor vedea”, a concluzionat Doina Nacu Manole.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare ușoară
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
5.7kmh
100 %
vin
1 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...