spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeCaleidoscopRochii care au făcut istorie

Rochii care au făcut istorie

Mai multe prinţese şi actriţe renumite la nivel mondial au reuşit pe parcursul anilor să scrie istorie cu ajutorul ţinutelor pe care le-au purtat.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

 

Faima ţinutelor vestimentare e legată în timpurile moderne de marele ecran şi de televiziune. Promotoarele sunt fie prinţese care au reuşit să câştige inimile supuşilor, fie actriţe care nu s-au sfiit să renunţe la lenjeria intimă pentru a purta o rochie sau alta. Ţinuta vestimentară pe care a purtat-o prinţesa Diana, pe vremea când era doar logodnica prinţului Charles, moştenitorul Coroanei britanice, a avut un destin aparte. Diana Spencer a plătit în 1981 pentru rochia din tafta neagră fără mâneci 517 lire sterline. Designerii britanici David şi Elisabeth Emanuel au fost cei care au confecţionat ţinuta.

Pentru logodna ei, Diana urma să poarte o ţinută deosebită. Casa regală britanică a fost însă şocată când a văzut că viitoarea mireasă a optat pentru prima ei apariţie în public pentru o rochie neagră, culoare pe care Casa regală nu o purta decât la înmormântări. Publicul însă a admirat îndrăzneala tinerei prinţese şi a considerat-o din acel moment un simbol al eleganţei feminine.

Rochia neagră a fost începutul poveştii de dragoste a prinţesei Diana cu prinţul Charles.

În perioada care a precedat căsătoria ei cu prinţul Charles, Diana a slăbit atât de mult încât a cerut ca rochia să fie modificată. Doar că diferenţa de mărime era atât de mare încât cei doi designeri au considerat că e mai bine să confecţioneze o altă ţinută, păstrând însă şi originalul.

Acesta din urmă se află acum la Museo de la Moda din Santiago de Chile, care a plătit 192.000 de lire sterline pentru el. Jorge Yarur, fondatorul muzeului chilian, a declarat că, după moartea sa, această rochie va fi donată, împreună cu o altă rochie a prinţesei Diana, Palatului Kensington din Londra, unde prinţesa a trăit de la căsătoria ei, din 1981, şi până la moarte, în 1997. „Rochia e atât de specială, pentru că e legată de începutul poveştii prinţesei. Este momentul când a apărut cu adevărat pe scena publică“, declara Kerry Taylor, reprezentantul casei londoneze de licitaţii „La Galleria”pentru care a scos la vânzare rochia, împreună cu alte 30 de obiecte vestimentare care au aparţinut prinţesei.

 

Rochie vândută cu 410.000 de lire

 

Audrey Hepburn este şi astăzi un model de frumuseţe şi de eleganţă, fiind considerată una dintre cele mai frumoase femei din lume. Multe dintre ţinutele pe care le-a purtat pe marele ecran i-au sporit celebritatea şi au impus moda în epocă. Una dintre aceste ţinute e cea pe care actriţa a purtat-o în pelicula „Mic dejun la Tiffany”, în 1961, rol pentru care a obţinut o nominalizare la Oscar.

Creată de Givenchy şi accesorizată cu perle şi mănuşi negre, rochia s-a impus ca un simbol al eleganţei şi a rezistat timpului şi capriciilor modei. Rochia a fost votată drept cea mai frumoasă ţinută de pe marele ecran, potrivit dailymail.co.uk. Versiunea originală a vestimentaţiei a fost vândută în 2006 unui anonim la licitaţia organizată de Casa de licitaţii Christie’s, pentru 410.000 de lire.

Potrivit BBC News, o parte din bani au fost folosiţi pentru înfiinţarea a 15 centre educaţionale pentru copiii din India. Rochia, estimată iniţial la 70.000 de lire, a devenit una dintre cele mai scumpe ţinute vândute vreodată la o licitaţie.

În 2009 a fost vândută la licitaţie rochia de nuntă a actriţei. Toaleta, din satin de culoarea fildeşului, a fost creată de surorile Fontana pentru căsătoria lui Audrey Hepburn cu omul de afaceri James Hanson. Căsătoria a fost contramandată, iar actriţa a cerut ca rochia să fie donată unei femei care nu şi-ar fi putut permite o asemenea toaletă. Fericita câştigătoare a fost Amabile Altobella care a purtat-o la căsătoria ei cu un fermier.

 

O ţinută de milioane de dolari

 

Tot o ţinută foarte cunoscută e şi rochia roz pe care Marilyn Monroe a purtat-o în filmul „Domnii preferă blondele”, în scena în care aceasta interpretează melodia „Diamonds are a girl’s best friend”. Însă rochia a fost depăşită ca valoare şi prestigiu de creaţia aurie din mătase, semnată Jean Louis şi purtată de Marilyn în 1962, atunci când i-a cântat „La Mulţi Ani!” preşedintelui John F. Kennedy, la Madison Square Garden.

Rochia era atât de mulată pe corp încât diva a fost nevoită să renunţe la lenjeria intimă. În plus, se spune că ţinuta a fost croită şi cusută direct pe trupul lui Marilyn pentru a-i contura formele perfecte. Rochia a fost vândută la o licitaţie în New York pentru preţul record de 1, 26 milioane de dolari.

Potrivit Agenţiei italiene de presă Ansa, rochia albă purtată de Marilyn în filmul „Şapte ani de căsnicie”, turnat în 1955, reprezintă cel mai iubit costum din istoria cinematografiei. Ţinuta a devenit un termen de referinţă după ce a fost fluturată de curenţii unei guri de aerisire de la metrou, lăsând să se vadă lenjeria intimă a posesoarei.

Rochia a fost desemnată ca fiind câştigătoarea sondajului „Top movie dress”, depăşind ca număr de admiratori ţinuta neagră purtată de Audrey Hepburn în „Micul dejun la Tiffany”.

O altă ţinută care a stârnit vâlvă a fost cea purtată de cântăreaţa americană Madonna, la premiile MTV Video Music Awards în 1984. Ca şi cum hit-ul „Like a virgin” nu ar fi fost suficient de controversat în anii 1980, cântăreaţa a interpretat această piesă pe scena MTV VMA îmbrăcată într-o rochie albă de mireasă cu voal pe cap. Rochia avea o curea cu o cataramă pe care era scris „Boy Toy”. Apariţia a transformat-o pe Madonna într-un star de talie internaţională şi un icon în materie de modă.

 

Rochie prinsă-n ace de siguranţă

 

În 1994, Elisabeth Hurley, model şi actriţă în devenire, a câştigat o faimă nesperată datorită unei rochii Versace. Hurley, pe atunci în vârstă de 29 de ani, era cunoscută mai ales pentru faptul că avea o relaţie sentimentală cu actorul britanic Hugh Grant.

Tânăra a purtat rochia de culoare neagră din două bucăţi  prinsă în ace de siguranţă la premiera comediei „Patru nunţi şi o înmormântare”. Aproape instantaneu poza a apărut în toate ziarele şi revistele din lume şi a fost un adevărat catalizator pentru cariera lui Hurley.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-1.7 ° C
-0.4 °
-1.7 °
79 %
2.5kmh
59 %
vin
4 °
sâm
2 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...