„Am înregistrat o primă mare victorie în Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților: Supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor part-time au fost eliminate! Urmează bătălia și votul final în plenul Camerei. Sunt sigur că vom fi victorioși și acolo. Românii trebuie să scape de supraacciza oneroasă la carburanți și de supraimpozitarea muncii part-time. Ar fi unele dintre cele mai bune vești de sărbătorile de iarnă”, a scris Robert Sighiartău, deputat PNL și membru al comisiei, pe Facebook.
Premierul Ludovic Orban a declarat pe 27 noiembrie că trebuie desființată supraacciza la carburanți care a fost „o mare prostie”.
Introdusă pentru prima dată în 2014 de Guvernul Ponta, supraacciza la carburanți era de 7 eurocenți pe litru, iar banii obținuți urmau să fie folosiți pentru construcția de autostrăzi. La 1 ianuarie 2017, supraacciză a fost eliminată, dar a fost reintrodusă în toamna aceluiași an, în două tranșe.
Prin eliminarea supraaccizei, prețul unui litru de benzină sau motorină ar trebui să scadă cu 33 de bani. Cu toate acestea, eliminarea supraaccizei nu înseamnă automat scăderea prețurilor cu aceeași valoare. Unul dintre motivele pentru care s-a decis reintroducerea supraaccizei în toamna lui 2017 ar fi fost că distribuitorii nu au redus prețurile carburanților.
„Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni. Dacă tot nu s-a uşurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogăţească distribuitorii”, declara în 2017 premierul de atunci, Mihai Tudose.