PRO România consideră necesară regândirea carierei didactice: un profesor nu este doar un specialist într-un domeniu/într-o disciplină, ci și un profesionist al muncii cu copiii. Un profesor poate să influențeze destinele a mii de copii!
Ne amintim cu toții cât de mult a însemnat la un moment dat pentru noi, un profesor care prin carismă, prin pregătire și dăruire ne-a făcut să iubim școala, să învățăm din plăcere. Pentru a reuși să insuflăm elevilor noștri abilități, pentru a asigura întregii societăți un viitor mai bun, trebuie să îi pregătim, mai întâi, pe profesorii lor.
“Gândiți-vă că un profesor poate să influențeze viitorul a mii de copii! Prin urmare, fără dezvoltarea capitalului uman din educație, nu există nici progres, nici creștere economică. Se impune, așadar, regândirea carierei didactice pentru a atrage, a motiva și a reține cei mai buni absolvenți în această profesie. PRO România consideră necesară regândirea carierei didactice, fiindcă un profesor nu este doar un specialist într-un domeniu, ci și un profesionist al muncii cu copiii. Acesta este motivul pentru care ne dorim un traseu de formare diferit de cel actual pentru viitoarele cadre didactice”, precizează Mihaela Huncă.
Este necesară o reconfigurare a selecției și a formării inițiale a profesorilor noștri, completată cu o eficientizare a formării continue – pe baza nevoilor reale ale cadrelor didactice, ale instituției în care își desfășoară activitatea și ale beneficiarilor direcți, respectiv indirecți, ai procesului instructiv-educativ.
“Consider că selecția viitorilor profesori ar trebui să înceapă încă din primul an al studiilor universitare, iar formarea iniţială a celor selecționați pentru această profesie trebuie să urmeze un traseu în cadrul căruia, pregătirea psiho-pedagogică şi metodică, la nivel teoretic şi practic, să joace un rol la fel de important ca pregătirea științifică. Viitorii profesori vor putea dobândi astfel pregătirea și competenţele necesare debutului în profesia didactică şi vor putea evita o serie de nereuşite specifice mai ales începutului de carieră. Numai așa, profesorii pregătiți îi vor stimula pe elevii noștri să aibă încredere în ei, să-și pună întrebări și să dobândească în mod firesc, competențele de care vor avea nevoie pe viitor”, a concluzionat deputatul Pro România.