spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTMii de datornici la Nova Apaserv

Mii de datornici la Nova Apaserv

Nova Apaserv are de recuperat de la clienţi 13.028.674 lei, din care  9,992 de milioane de lei de la clienţii din Botoşani, 181.000 de lei de la Darabani, 1,760 milioane lei (Dorohoi), 351.000 de lei (Săveni) şi 743.000 de lei (Ştefăneşti).

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Cele mai mari probleme sunt în municipiul Botoşani. „Dacă la operatorii economici soldul este undeva la un milion de lei, avem de recuperat 7,3 milioane de lei de la botoşănenii care locuiesc la bloc, 869.000 de lei de la proprietarii de case, 531.000 de lei de la instituţii şi 133.000 de lei de la alţi operatori”, a declarat Cristian Romanovschi, şeful Serviciului comercial din cadrul societăţii.

454 de botoşăneni, reprezentând 0,5% din totalul clienţilor, au atins „performanţa” de a datora societăţii sume care totalizează 3.978.191 de lei. Această listă este deschisă de un dorohoian care are facturi restante din anul 2013. El are de plată  36.178 de lei, la care se adaugă 500 de lei cheltuieli de judecată. Persoana respectivă are patru dosare, pentru perioada 2012 – 2014, 2013 – 2015, 2015 – 2017, şi 2017 – 2018.

Pe locul secund se află un botoşănean din Parcul Tineretului, ce are o datorie de 27.613 lei, fiind parte în cinci dosare. Acesta are de achitat şi cheltuielile de judecată în cuantum de 1.285 de lei.

Categorii de datornici

„Din punctul nostru de vedere sunt trei categorii de clienţi. Cei care nu au de unde să plătească, undeva până în 300 de apartamente, care sunt chiriaşi ai primăriei, acolo se va ajunge la evacuare. În a doua categorie intră persoanele plecate în străinătate, care nu au lăsat apartamentul la nimeni şi se adună sume importante. Dacă aveau o mică restanţă atunci când au plecat, s-au adunat penalizări, plus diferenţe de consum pe casa scării. Ei vin şi achită întreaga sumă, atunci când revin acasă”, a explicat Cristian Romanovschi.

Alţi botoşăneni nu vor să plătească, nu reacţionează la somaţii, ci doar atunci când primesc o hotărâre judecătorească. Atunci se prezintă la Nova Apaserv, supăraţi că nu au fost informaţi. „Aceşti clienţi trebuie să înţeleagă că după ce am dat drumul la un dosar în instanţă, nu mai avem nicio problemă, nu noi trebuie să-i informăm ci instanţa. Cheltuielile făcute cu aceste dosare le vor plăti tot ei”, a arătat Cristian Romanovschi.

Măsuri pentru recuperarea contravalorii facturilor

Dincolo de măsurile care vizează recuperarea sumelor de la datornici, mulţi rămân şi fără apă. Numai luna trecută au fost emise 94 de somaţii de debranşare, 22 la agenţi economici şi 72 la populaţie. Mulţi dintre clienţii vizaţi s-au conformat şi au plătit, în final fiind debranşaţi 14 clienţi casnici şi doi agenţi economici.

În cazul în care somaţiile nu au efect, sunt promovate acţiuni în instanţă. La ora actuală, Nova Apaserv are aproximativ 9000 de procese cu clienţii casnici. Potrivit oficialului, spre exemplu, dacă un client are zece facturi, la o medie de 50 – 60 de lei, respectiv 500 – 600 de lei, respectivul plăteşte dintr-o dată 20 de lei cheltuieli de judecată pentru încuviinţarea executării silite, pe fiecare factură, deci 200 de lei. La aceşti bani se adaugă comisioane de executare şi alte  cheltuieli pe care le fac executorii (informări, adrese către instituţii, cheltuieli cuantificate). Altfel spus, o persoană care are o restanţă de 500 – 600 de lei, ajunge în final să plătească dublu.

Debranşare greoaie la blocuri

Echipele Nova Apaserv întâmplină mari greutăţi în cazul datornicilor care locuiesc la bloc. Pentru debranţarea unor apartamente se intervine numai după obţinerea unei hotărâri judecătoreşti. Sunt hotărâri care trebuie obţinute pe lângă cea care vizează recuperarea debitului. „Noi nu avem nimic cu nimeni, procedura este aceeaşi pentru toată lumea. La transmitem botoşănenilor că nu vrem nimic în plus, doar contravaloarea serviciului asigurat. Este în interesul clienţilor să-şi achite facturile la timp”, a concluzionat Cristian Romanovschi.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.6 ° C
1.7 °
-0 °
94 %
9kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...