Ambulanţă pe timp de vară. Noua autospecială de 100.000 de euro primită la mijlocul acestui an de Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) a reuşit să bifeze o performanţă mai puţin dorită, şi anume mai mult să stea pe tuşă decât să efectueze misiuni.
După ce targa autospecialei s-a blocat şi a durat câteva săptămână până la remedierea defecţiunii de către echipa de service de la Cluj, acum cadrele medicale care efectuează misiuni în echipaje de tip C2, au descoperit o altă problemă, odată cu venirea frigului. Salonul autosanitarei, acolo unde se află targa pe care este transportat şi îngrijiri pacientul, nu poate fi încălzit, din cauza defecţiunii unei componente a sistemului de încălzire. Pentru că este independent faţă de cabina ambulanţierului, unde căldura funcţionează, cadrele medicale au realizat acest lucru abia când a fost nevoie să dea drumul la căldură pentru unul din pacienţi. Au observat, însă, că aeroterma din salon nu funcţionează. Astfel, până la rezovarea acestei noi probleme, cadrele medicale recurg la ambulanţele mai vechi care sunt în dotarea SJA, sau lucează cu ambulanța nouă, de 100.000 de euro, doar în zilele cu temperaturi mai ridicate.
În prezent SJA deține trei autospeciale tip C2: Renault-ul primit anul acesta, un Mercedes Sprinter, care are aproape 700,000 de kilometri la bord şi care arată semne serioase de uzură, fiind în activitate din anul 2008, cu rugină şi încă un Volkswagen Crafter, primit în urmă cu şase ani, care este în condiţii mai bune.
Autospeciala marca Renault Master este de tip C2 şi este destinată exclusiv echipajelor cu medic, fiind dotată la cel mai înalt nivel de echipare medicală.
Ambulanța primită de SJA este mai lungă, cu peste 600 de milimetri decât cele pentru asistenţi, pentru a adăposti mai multă aparatură performantă pentru tratarea bolnavului. Conform producătorului, autospeciala vine dotată cu motor de 2300 de centimetri cubi și 170 CP, tracțiune față și are o serie de facilități suplimentare, utile în activitatea de intervenție, precum un sistem electronic de control al tracţiunii, asistenţă la pornire în rampă, sistem start/stop, sau targa principală mobilă stânga-dreapta pe soclu, astfel că două cadre medicale pot sta de o parte şi de alta a pacientului de pe targă.
Toate aceste dotări sunt însă, folosite, doar în zilele mai cîlduroase, în această perioadă, din caza problemelor la sistemul de incălzire al salonului autospecialei.
În primăvară, la nivel naţional a fost o adevărată problemă cu ambulanţele noi primite de la Minister, reclamându-se tot felul de neajunsuri şi probleme, atunci reprezentanţii Ministerului Sănătăţii având o întâlnire cu producătorul şi reprezentanţii seriviciilor de urgenţă, în care s-a perzentat o listă cu nu mai puţin de 30 de probleme găsite la ambulanţele noi.