Mai este doar o zi până când expiră termenul limită până la care comisia de achiziții din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar trebui să anunțe asocierea care va realiza modernizarea drumului Botoșani – Târgu Frumos, a cărui stare este din ce în ce mai proastă, fiind o adevărată piatră de încercare pentru șoferi. Cu toate acestea, potrivit site-ului de achiziții publice, procedura este departe de a fi finalizată, fiind încă în faza evaluării financiare, după care urmează deliberarea și apoi atribuirea.
Surse din CNAIR susțin însă că sunt puține șanse de a se respecta acest termen, deoarece schimbările de pe scena politică și, mai ales, cele din cadrul companiei, au dus la un blocaj. „Este un blocaj total în companie după toate schimbările astea. Nimeni nu mai face nimic acum”, a declarat un oficial al companiei de drumuri. Acesta susține că mai este și o problemă de costuri, în special cele la bitum, care sunt luate în calcul la nivelul anului 2017. „Riscul este să se blocheze, pentru că nu știm cum vor fluctua prețurile în continuare. Cel mai bine ar fi fost să se fi prevăzut în contract niște rezerve de implementare”, a mai spus sursa citată.
În funcţie de ofertele depuse la dosar, se poate decide amânarea publicării rezultatului evaluării, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul primei licitaţii care a eşuat la sfârşitul lunii ianuarie, când comisia de achiziţii din cadrul CNAIR a anulat procedura pe motiv că toate cele 12 oferte depuse erau neconforme.
În cadrul celei de a doua licitații au fost depuse trei oferte. Prima vine din partea asocierii: Danlin XXL (Secuieni – Neamţ) – Hydrostroy (Bulgaria) – Vodstroy 98 (Bulgaria) – TPF Inginerie (Bucureşti) – Simpa Consult (Iaşi) – Routte Construct (Ilfov).
O altă ofertă a fost depusă de un consorţiu format din patru firme: Aqua Parc (Slobozia – Neamţ) – Mavgo Holding (Taşca – Neamţ) – Vahoslav (Slovacia) – Trameco (Bihor).
De asemenea, a mai fost depusă o ofertă de asocierea: Autotehnorom (Suceava) – EKY Route (Târgu Frumos – Iaşi) – OPR Asfalt (Timişoara) – Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) – Evalcons Tech (Bacău).
În cel mai optimist caz, cel în care nu vor exista solicitări de prelungire a evaluării ofertelor şi contestaţii, de la începutul lunii noiembrie va curge timpul alocat proiectării, cinci luni, după care alte 24 de luni pentru execuţie. Astfel, termenul de finalizare al investiţiei este luna mai 2022. Lucrare este evaluată la 268,6 milioane de lei (peste 50 de milioane de euro), fără TVA, şi care presupunea proiectarea drumului şi execuţia lucrărilor pe o lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani.