spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTCratere neacoperite pe drumul spre Iași între Plugari și Prăjeni (video)

Cratere neacoperite pe drumul spre Iași între Plugari și Prăjeni (video)

Sectorul de drum rămas neasfaltat din drumul Flămânzi – Prăjeni – Plugari este un adevărat chin pentru șoferii botoșăneni care vor să meargă spre Iași spre drumul mai scurt. Cei trei-patru kilometri sunt plini de gropi și este foarte greu de circulat pe ei, șoferii fiind nevoiți să meargă cu „a-ntâia” pentru a le evita.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Situația este cunoscută și de conducerea Consiliului Județean (CJ), care susține că va cere constructorului care se ocupă de întreținerea de drumurilor din această parte a județului, Transporturi Auto SA (TASA), să intervină abia după ce se termină programul de plombări și covoare asfaltice. Deci, pe acest sector se va circula în aceste condiții cel puțin două-trei săptămâni de acum înainte. „O să băgam un autogreder, după care o să punem piatră și o să-l cilindrăm când prestatorul o să aibă timp, când o să aibă capacitatea necesară pentru că acum lucrează la asfaltări, plombări, cât o să mai țină vremea”, a declarat Costică Macaleți, preşedintele CJ.

În general, șoferi sunt mulțumiți de porțiunea asfaltată, dar nu înțeleg de ce nu s-a putut face așa tot sectorul de drum, de ce au trebuit să mai rămână câțiva kilometri atât de proști. „De când s-a asfaltat nu am mers pe această variantă spre Iași, chiar dacă era mai scurtă. Se poate circula bine o bună bucată de drum, dar pe ultimii kilometri e dezastru. Am experimentat ce înseamnă cratere în asfalt. Dacă nu ești atent, poți ajunge cu mașina până la osie în gropi. Porțiunea de piatră e acceptabilă, dar cea cu asfaltul rupt e de evitat. Măcar niște pietriș să pună în gropile acelea”, a declarat un botoșănean care a plecat ieri la Iași.

Investiții pentru cei trei kilometri

Apropierea alegerilor şi presiunea publică uriaşă pentru asfaltarea acestui drum i-a determinat pe şefii judeţului să caute o soluţie de compromis, iar aceasta constă în scoaterea din proiectul de modernizare pregătit pentru finanţarea printr-un viitor program guvernamental a celor trei kilometri de drum de pământ şi introducerea lor în planul de investiţii finanţat de către CJ. „Nu vor rămâne cei trei kilometri. Pentru ei s-a făcut studiul de fezabilitate, documentaţia este aprobată în CTE (n.r. – Consiliul Tehnico-Economic) de Consiliul Judeţean. Acum se lucrează la proiectul tehnic pentru cei trei kilometri, care nu figurează cu asfalt, ci doar cu piatră, şi nu putem face reparaţii pe el. Se vor scoate la licitaţie şi se vor face investiţii. Sigur nu va rămâne drumul aşa”, declara recent Dorin Birta, vicepreşedintele CJ care răspunde de drumuri. Acesta nu a putut avansa un termen în care se va realiza investiţia, afirmând doar că „este o problemă care trebuie rezolvată cât mai urgent”, însă, cunoscând termenii pe care-i presupune o licitaţie publică este greu de crezut că va putea fi realizată în cursul acestui an.

Dorin Birta susţine că CJ are banii necesari pentru modernizarea acestui sector de drum, iar dacă ţinem cont de standardele de cost în vigoare este vorba de peste un milion de euro.

O istorie tumultoasă a drumului

Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene spuneau că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu puteau interveni din cauză că era în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.

În ultimii ani, oficialii CJ au motivat că nu pot face reparaţii pe acest drum pentru că este în litigiu.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
2.7 ° C
2.7 °
2.2 °
87 %
1.4kmh
58 %
Dum
3 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...