În ultima ședință, Consiliul Județean (CJ) Botoșani a aprobat „încadrarea drumurilor județene pe niveluri de viabilitate în timpul iernii 2019-2020”, dar și planul operativ de acțiuni pentru iarna care vine.
Din cei aproximativ 652 de kilometri de drum județean, două treimi, mai exact 413 kilometri, au fost incluse în nivelul 2 de viabilitate, adică drumuri pe care nu se va interveni imediat pentru deszăpezire ci abia după ce se va rezolva intervenția pe drumurile de nivelul 1, care sunt cinci sectoare ce totalizează aproximativ 90 de kilometri.
La nivelul doi a fost incluse și sectoare importante de drum județean, precum Joldești – Tudora – limita județului Suceava, folosit cu precădere de botoșăneni după reabilitarea atunci când merg spre București sau spre sudul țării, Flămânzi – Prăjeni – Plugari, alternativa mai scurtă și reabilitată în proporție de 75%, a drumului spre Iași și Săveni – Coțușca – Rădăuți Prut, sector care face legătura cu punctul vamal de la Rădăuți Prut. Acest lucru a fost remarcat și de consilierul județean liberal Radu Anton, care a solicitat reconsiderarea clasificărilor, argumentând că cele trei sectoare de drum sunt foarte importante pentru botoșăneni, iar, CJ-ul prin Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP), ar trebui să le acorde statul pe care-l merită. „DJ 282, Săveni – Drăgușeni – Coțușca – Rădăuți Prut, care merge către un punct de frontieră și către intrarea în țară, să fie trecută de la N2 la N1, având în vedere și lucrările de reabilitare care se fac pe acest sector de drum… De asemenea, DJ 282 H (n.r. – B), Flămânzi – Câmpeni – Prăjeni – limită de județ Iași, pentru că partea de drum județean din județul Iași este încadrată la N1 și la noi N2. Este vorba și de DJ 208 I, Joldești – Tudora – limită de județ Suceava, partea de drum județean în Suceava este încadrată la N1, iar la noi în N2. 60 de kilometri nu constituie o problemă ca ele să fie încadrate în N1, având în vedere măsurile care se iau”, a declarat Radu Anton.
Vicepreședintele CJ, Dorin Birta, responsabilul cu drumurile județene, a declarat că pe aceste sectoare s-au efectuat lucrări de reparații și întreținere. „Vom verifica dacă este posibil la N1, nicio problemă”, a declarat Birta.
Ofertele pentru deszăpezire, în faza analizei financiare
În acest moment, județul Botoșani a rămas fără firmă de deszăpezire, atât pentru drumurile județene, cât și pentru drumurile naționale. Pentru deszăpezirea drumurilor județene s-a organizat o nouă licitație, iar șase firme se bat pe cele patru loturi scoase la licitație de DJDP. Astfel, pentru lotul 1 – Botoșani, a cărei valoare estimată este 2,5 milioane lei fără TVA, au fost depuse două oferte: Big Conf și Cornell’s Floor, pentru lotul 2 – Dorohoi (2,7 milioane lei fără TVA) – Mineral Com (Odoreu – Satu Mare), care are ca terț susținător firma Big Conf, lotul 3 – Săveni (2,3 milioane lei fără TVA) – Mecon Botoșani și Big Conf, lotul 4 – Trușești (2,3 milioane lei fără TVA) – Cornell’s Floor. Evaluarea ofertelor depuse aceste firme trebuie făcută până la sfârșitul lunii, în acest moment acesta fiind în stadiul evaluării financiare. „Sper ca evaluarea să se foarte repede și sunt sigur că vom avea deszăpezire la iarnă”, a declarat Dorin Birta.