Finanțiștii promovează modalitățile moderne prin care contribuabilii pot să se achite de relația cu Fiscul, printre acestea fiind platforma on-line SPAȚIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). Prin intermediul acesteia botoșănenii pot beneficia de o serie de servicii privind documente și situații fiscale, fără a fi necesară deplasarea fizică la ghișeele administrațiilor fiscale din teritoriu.
Într-un comunicat de presă trimis redacției noastre de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași se arată că în cadrul SPV pot fi accesate următoarele opțiuni:
– Cerere privind „Situaţia obligaţiilor de plată la data de …”;
– Cerere privind „Foaie de vărsământ”;
– Cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către
angajatori”;
– Cerere privind „Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice
comunicate prin «Spaţiul privat virtual»”;
– Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală;
– Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit;
– Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual
pe veniturile din salarii şi din pensii (formular 230);
– Cerere de solicitare a unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale;
– Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal;
– Cerere de ajutor de stat;
– Cerere de audienţă;
– Declaraţii fiscale;
– Sesizări, petiţii, reclamaţii;
– Solicitări privind informaţiile publice;
– Alte tipuri de documente.
Spațiul Privat Virtual constă în punerea la dispoziție în mod gratuit a unui spațiu virtual prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor în legătură cu situația financiară sau fiscală proprie.
Înregistrarea în SPV se face facil și rapid prin accesarea site-ului: www.anaf.ro, în secțiunea: “Spațiul Privat Virtual”, rubrica “Înregistrare Utilizatori persoane fizice și juridice”, iar logarea se realizează cu ajutorul unui user-name şi a unei parole.
Persoanele care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
”Prin intermediul Spațiului Privat Virtual se pot primi electronic documente
și acte administrativ fiscale emise de către Ministerul Finanţelor Publice / Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. SPV este disponibil 24 / 24h, 7 / 7 zile.
Pentru informații suplimentare se poate, de asemenea, apela call-centerul la numărul +4031 40 39 160.”, se arată în comunicat.