Șase firme se bat pe cele patru loturi pentru deszăpezire scoase la licitație de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP).
Astfel, pentru lotul 1 – Botoșani, a cărei valoare estimată este 2,5 milioane lei fără TVA, au fost depuse două oferte: Big Conf și Cornell’s Floor, pentru lotul 2 – Dorohoi (2,7 milioane lei fără TVA) – Mineral Com (Odoreu – Satu Mare), care are ca terț susținător firma Big Conf, lotul 3 – Săveni (2,3 milioane lei fără TVA) – Mecon Botoșani și Big Conf, lotul 4 – Trușești (2,3 milioane lei fără TVA) – Cornell’s Floor. Evaluarea ofertelor tehnice și financiare depuse aceste firme trebuie făcută până la sfârșitul lunii octombrie. „Sper ca evaluarea să se foarte repede și sunt sigur că vom avea deszăpezire la iarnă”, a declarat Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean (CJ) Botoșani.
Județul Botoșani a rămas în acest an fără firme de deszăpezire atât pe drumurile naționale, cât și pe cele județene. Mai întâi, Constantin Conţac, administratorul societăţii Transporturi Auto SA (TASA), a renunţat la contractul multianual de deszăpezire pe care îl avea încheiat cu Direcţia Regională Drumuri Naţionale (DRDP) Iaşi pentru drumurile naţionale din judeţele Botoşani şi Suceava. Apoi, a venit rândul firmelor care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene să notifice conducerea judeţului că denunţă contractele multianuale semnate acum doi ani și care erau în valoare totală de 34 milioane de lei. Este vorba de Big Conf, firmă controlată de Liviu Conţac şi care a câştigat deszăpezirea la bazele Botoşani şi Săveni, Tehnic Asist, firmă controlată de Mirel Vlas, aflată în insolvenţă şi care avea lucrări pe baza Dorohoi, şi Cornell’s Floor, firma omului de afaceri Marcel Bârsan şi care lucra pe baza Truşeşti. Acesta din urmă a fost singurul dintre cei trei oameni de afaceri care a acceptat să-şi justifice decizia de a denunța contractul. „Nu ne mai convine preţul, pentru că din 2017 toate s-au scumpit, începând de la motorină şi mâna de lucru”, a declarat Bârsan. În replică, vicepreşedintele CJ susţine că motivaţiile drumarilor nu au susţinere, „pentru că litrul de motorină în 2019 este aproximativ cât era în 2017, iar ei (n.r. – constructorii) uită să spună că creşterea salariului minim a fost solicitată de firmele de construcţii şi că statul subvenţionează o parte din cheltuielile cu salariile”. Marcel Bârsan nu a vrut să comenteze acest punct de vedere, rezumându-se a spune doar că: „cert este că nu ne mai convine preţul!”
Mai mult, drumarii acuză că, anul trecut, au fost lăsați guvernanți fără posibilitatea de a cumpăra sare de la Târgu Ocna, deoarece toată producția acestei saline a fost contractată de CNAIR, iar ei au fost nevoiți să aducă sare de la Ocna Dej, ceea ce presupune un cost de transport mult mai mare, nerecunoscut de către autorități și pe care nu l-au bugetat în momentul licitației.