luni, decembrie 23, 2024
AcasăLocal BTFinanțarea heliportului pentru SMURD este incertă (video)

Finanțarea heliportului pentru SMURD este incertă (video)

Problema unui heliport pentru elicopterul SMURD a fost pusă din nou pe tapet de către consilierul liberal Radu Anton, în cadrul ședinței de Consiliu Județean (CJ).


Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro

*Baza legală poate fi consultată AICI.


Acesta a declarat că a primit cu întârziere răspunsul privind construirea heliportului și că din acesta reiese că lucrurile bat pasul pe loc. „Am primit, la mapă, răspunsul la interpelarea din luna mai referitoare terenul de aterizare pentru elicopter. Este, de fapt, o adresă de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență prin care se spune că, deocamdată, există contractul de finanțare cu fonduri europene cu Republica Moldova, dar nu există stabilit clar ce obiective se vor realiza. Este știu faptul că terenul de aterizare de la Botoșani este în concurență cu cel de la Vaslui. Se pare că acolo lucrurile stau mult mai bine”, a spus Anton. Consilierul județean susține că, potrivit aceleiași adrese primite, la această dată nu se știe cine va asigura finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate, că investiția va trena mulți ani și că ar trebui ca aceasta să fie făcută de CJ, din fonduri proprii.

CJ ar avea banii pentru heliport

În replică, vicepreședintele CJ Dorin Birta, aflat la conducerea instituției, a spus că nu ar fi o problemă ca CJ să finanțeze acest proiect, doar că nu se poate dubla finanțarea. „Am și discutat acest subiect cu Direcția de buget-finanțe și nu ar fi o problemă din partea Consiliului Județean de a finanța acest proiect important, dar, după cum cunoaștem toți, nu se pot dubla finanţările, mai ales că acesta este înscris într-un program european… Cred că ar trebui să așteptăm… Vă promit că, dacă vor întârzia foarte mult aceste demersuri și, bineînțeles, finalitatea acestui proiect, vom lua decizia corectă, și, împreună, noi, toți consilierii județeni, vom decide dacă o să finanțăm sau nu acest heliport”, a declarat Dorin Birta.

De altfel, Radu Anton a adus aproape în fiecare şedinţă a CJ discuţia despre construcţia unui heliport la Botoşani, culminând cu declaraţia că pune el la dispoziţia CJ un teren de 3.000 de metri la Vorona pentru realizarea acestuia. „Sistemul medical trebuie îmbunătăţit. Suntem conştienţi cu toţii de asta şi mă aşteptam să primesc un răspuns la interpelarea din şedinţa trecută privind realizarea terenului de aterizare pentru elicopter. Între timp, am văzut şi în altă parte, m-am documentat, ajunge costul acestui teren de aterizare la 2,3 milioane de lei. Nu e o povară mare pentru un Consiliu Judeţean care este interesat de starea de sănătate a celor ce ne-au votat”, declara consilierul liberal Radu Anton.

Proiect blocat de trei metri

Demersurile vizând amenajarea unui heliport pe un teren aflat în proprietatea ISU Botoşani au început de mai mult timp, dar s-au împotmolit după ce s-a constatat că terenul pus la dispoziţie de ISU nu îndeplineşte pe o latură cerinţele tehnice Inspectoratului General de Aviaţie (IGA), fiind mai mic cu trei metri. La un moment dat, primarul Cătălin Flutur a propus pentru heliport un teren în zona Rediu, însă edilul a fost informat că la această fază a proiectului nu se acceptă schimbarea locaţiei.

Proiectul IGA vizează realizarea a şapte heliporturi în România şi Republica Moldova, în baza unei finanţări europene. Cele trei heliporturi din România ar urma să fie realizate la Iași, Galați, Botoșani sau Vaslui.

Iniţial, s-a cerut ISU Botoşani să pună la dispoziţie un pătrat cu latura de 15 metri. Delegaţia IGA care a fost în control la Botoşani, a concluzionat că terenul de lângă sediul ISU, care are pe o latură 87 de metri și pe cealaltă 22 de metri, nu asigură şi acea suprafaţă de siguranţă. Practic, latura de 22 de metri ar trebuie să fie extinsă cu încă trei metri, spre calea ferată din zonă, lucru care nu s-a întâmplat încă.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.1 ° C
1.1 °
-0.4 °
96 %
3.2kmh
99 %
lun
3 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
1 °
vin
1 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Prefectul a ajuns primul, dar Federovici atacă pe turnantă.

EDITORIAL

Avem și nu avem președinte, avem și nu avem parlament, avem și nu avem guvern. Trăim consecințele unei serii de decizii proaste, începând cu...

EPIGRAMA ZILEI

Săraca vecina mea, Tinerețile-o omoară: Mai tot timpul este grea De când e ... ușoară! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...