În urmă cu un an, Consiliul Județean (CJ) Botoșani anunța semnarea contractelor de modernizare a două drumuri de piatră cu asocierea dintre firmele Tehnic Asist și TASS Infra Logistic. Era vorba de drumurile județene DJ 293 Coțușca – Ghireni – DN 24C (6,650 kilometri) și DJ 292 A Corlăteni – Dimăcheni (2,5 kilometri). Semnarea se făcea la capătul unei proceduri de licitații controversate, Tehnic Asist, ca lider al asocierii, câștigând licitațiile în urma unor contestații.
Neînțelegeri de la actualizările de prețuri
Pentru oamenii din această zonă nu era important acest aspect, ci doar perspectiva faptului că vor scăpa de noroaie și se vor apropia și ei încet-încet de lumea civilizată. Dar, se pare că nu au avut noroc. La aproape un an distanță, constructorul a cerut rezilierea contractelor. Oficial, nu s-au făcut public motivele, dar neoficial se vorbește despre faptul că Tehnic Asist ar fi cerut o actualizare de prețuri mult peste cele cu care au câștigat, adică 13 milioane de lei (n.r. – 2,75 milioane de euro) pentru Coțușca – Ghireni – DN 24C, respectiv 4,8 milioane de lei (n.r. – aproximativ un milion de euro) pentru Corlăteni – Dimăcheni. „Ei au vrut mulți bani. Au cerut majorări și la componente care nu sunt prevăzute în Instrucțiunea 2, care permite actualizarea prețurilor după apariția Ordonanței 114”, potrivit unei surse apropiate negocierilor duse între reprezentanții constructorului pe de o parte, și cei ai CJ și Direcției Județene de Drumuri și Poduri (DJDP) Botoșani, de partea cealaltă.
Birta: „Nu putem noi controla aceste lucruri cu constructorii”
Reprezentanții Tehnic Asist nu au putut fi contactați pentru a-și spune punctul de vedere, dar vicepreședintele CJ, Dorin Birta, aflat la conducerea instituției și responsabil cu drumurile județene, susține că nu s-a pus problema unor neînțelegeri de la reactualizarea preţurilor. „Ei (n.r. – Tehnic Asist) au început lucrările, au făcut cam 10%-15%. Au făcut niște reprofilări, dar nu se pute problema de a plăti aceste lucrări. De fapt, nu este nicio factură emisă sau situație de lucrări pe aceste tronsoane. Nu s-a pus problema actualizării. În baza legii, se puteau face acte adiționale, așa cum se lucrează și pe celelalte tronsoane de drum finanțate prin PNDL. Nu știu care sunt motivele lor. Nu avem ce face! Nu putem noi controla aceste lucruri cu constructorii”, a declarat Dorin Birta, adăugând că DJDP a primit solicitare de rezilierea contractelor și că a cerut deja aviz de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice pentru ruperea înțelegerilor. „Vom trebui să le scoatem din nou la licitație”, a concluzionat Birta.
Termenul de execuție a lucrărilor pentru DJ 293 Coțușca – Ghireni era de 24 de luni, iar DJ 292A Corlăteni – Dimăcheni trebuia terminat de acum patru luni.
Firma Tehnic Asist a intrat in procedura de faliment in martie 2019. A luat banu de la PNDL si acuma isi face alta firma.