miercuri, ianuarie 15, 2025
AcasăLocal BTCriza de bitum întârzie lucrările pe Prăjeni (video)

Criza de bitum întârzie lucrările pe Prăjeni (video)

Începute în forţă zilele trecute, lucrările la drumul prin Prăjeni au fost oprite temporar din lipsă de bitum. Constructorul nu a reuşit decât să egalizeze drumul şi să înceapă să toarne primul strat de covor asfaltic pe o distanţă de trei kilometri.S-au făcut lucrările de egalizare şi s-a început să se toarne asfaltul, când constructorul a rămas fără bitum. Sperăm ca să treacă această criză a bitumului şi să putem relua lucrările. De aceea nu am dorit să avansez un termen de finalizare, pentru că atât vremea, cât şi lipsa bitumului de pe piaţă ne pot dat planurile peste cap. Este o lucrare destul de amplă, însă rezultatul va fi pe măsura aşteptărilor cetăţenilor care vor tranzita acest drum”, a declarat Dorin Birta, vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani.

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

 

Criza de bitum nu se simte în nordul judeţului

Dacă drumarii de pe partea de sud a judeţului invocă criza de bitum, firma care a câştigat licitaţia pe zona de nord continuă lucrările de reparaţii pe DJ 293 Havârna – Mileanca. Aici se toarnă covor asfaltic într-un strat pe doi kilometri şi în două straturi pe doi kilometri. După finalizarea acestor lucrări, constructorul va intra pe DJ 298 A Crucea Milencei – Darabani, unde se va turna covor asfaltic în două straturi pe 10 kilometri de drum judeţean.

Cei de la Big Conf s-au aprovizionat cu bitum chiar înaintea crizei. Aşa se explică faptul că ei au cu ce lucra”, a răspuns vicepreşedintele CJ la întrebare de ce un constructor are cu ce să lucreze şi celălalt nu.

Licitaţie pregătită pentru trei kilometri

 

Vicepreşedintele CJ susţine că în cel mai scurt timp se va finaliza proiectul tehnic şi pentru cei trei kilometri de drum dintre Prăjeni şi Plugari care în acte figurează de piatră şi pe care nu se pot face lucrări de întreţinere, ci doar de investiţii. „Nu vor rămâne cei trei kilometri. Pentru ei s-a făcut studiul de fezabilitate, documentaţia este aprobată în CTE (n.r. – Consiliul Tehnico-Economic) de Consiliul Judeţean. Se vor scoate la licitaţie şi se vor face investiţii. Vom căuta să reducem la minimum prevăzut de lege termenii pentru ca să rezolvăm această problemă, a mai afirmat vicepreşedintele CJ. Cu toate acestea, din cauza termenelor presupuse de noua licitaţie, este greu de crezut că reabilitare celor trei kilometri se va putea fi realizată în cursul acestui an.

Despre situaţia drumului prin Prăjeni s-a interesat, în ultima şedinţă de CJ, şi consilierul liberal Rodica Abăcioaei, atât Costică Macaleţi, cât şi Dorin Birta asigurând-o că lucrările vor continua.

Proteste ţinute în stand by

În urmă cu aproape o lună, sătenii din Prăjeni se pregăteau şi ei de proteste, dar le-au suspendat pentru 30 de zile după o întâlnire cu Dorin Birta, care le-a promis că în cel mai scurt timp se va trece la asfaltare. Primarul Alexandru Răileanu susţine că nu s-a renunţat definitiv la protest, acesta fiind doar suspendat, iar „dacă oficialii judeţului nu se vor ţine de cuvânt, sigur se va ajunge şi la proteste”.

O istorie tumultoasă a drumului

Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene spuneau că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu puteau interveni din cauză că era în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.

În ultimii ani, oficialii CJ au motivat că nu pot face reparaţii pe acest drum pentru că este în litigiu. În primăvară a fost acceptată o expertiză de către instanţă, iar lucrurile păreau că intră în normal, numai că luna trecută, la solicitarea Bitunova, instanţa a decis efectuarea unei noi expertize, care va fi discutată la termenul procesului de pe 26 septembrie.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.6 ° C
1.6 °
-0.6 °
85 %
1.5kmh
100 %
mie
2 °
joi
2 °
vin
5 °
sâm
6 °
Dum
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Miile de oameni de la mitingul AUR din Botoșani erau mai puțini, dar a fost și frig, e drept.

EDITORIAL

Cu siguranță Hollywood-ul reprezintă pentru mulți actori americani sau nu, un pisc înalt și luminos, un țel în viață, un ideal mult râvnit. De-a...

EPIGRAMA ZILEI

Nene Iancule, să știi, Că azi, „letrele” pierdute Nu se pun la pălării Ci la ... dosărel, cusute!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...