Oficiali din Prefectura şi Primăria Botoşani, dar şi de la Urban Serv s-au întâlnit astăzi, la solicitarea conducerii sindicatului din cadrul societăţii de salubrizare. Moderatorul discuţiilor a fost prefectul Dan Şlincu. Acestuia i s-a cerut să fie mediator între oficialii primăriei şi ai Urban Serv, care nu reuşesc să se pună de acord în privinţa contractului de salubrizare, care expiră de 3 august. În condiţiile în care edilii vor organiza o licitaţie pentru atribuirea contractului, Urban Serv nu ar avea nicio şansă în faţa altor operatori, dat fiind faptul că stă foarte prost la capitolul dotări. Marea problemă este aceea că, prin pierderea contractului, conducerea societăţii ar fi nevoită să disponibilizeze aproximativ 120 de angajaţi.
Conducerea societăţii şi a sindicatului solicită ca municipalitatea să încredinţeze contractul în continuare Urban Serv-ului, dat fiind faptul că de peste zece ani societatea din subordinea Consiliului Local s-a ocupat de salubrizarea şi deszăpezirea străzilor. Acestea îşi bazează solicitarea pe prevederi legale, dar şi pe faptul că şi în alte oraşe din ţară a fost luată o decizie similară.
„Există o mare problemă, anume aceea că 120 de salariați din cadrul societății noastre, din cei 280, ar putea rămâne fără locuri de muncă”, a declarat Bogdan Buhăianu, directorul Urban Serv.
Edilii botoşăneni au găsit o soluţie de avarie, respectiv prelungirea contractului cu trei luni. Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului, a iniţiat un proiect de hotărâre vizând delegarea directă a serviciului de salubrizare către societatea Urban Serv, la care unic acţionar este Consiliul Municipal.
În aceste condiţii, în şedinţa din 29 iulie a Consiliului Municipal, aleşii locali vor dezbate două proiecte, primul vizând prelungirea contractului, iar al doilea privitor la modalitatea de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare.
În finalul şedinţei, Dan Şlincu a arătat că la nivelul Prefecturii vor fi aşteptate hotărârile de CL, „pentru a fi analizate în vederea acordării avizului de legalitate”.