Pornind de la rezultatele obţinute de elevii botoşăneni la Evaluarea Naţională, care situează judeţul Botoşani printre ultimele din ţară, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean este decisă să ia măsuri. După ce se va finaliza şi admiterea în liceu, va fi făcută o analiză a rezultatelor obţinute la nivelul fiecărei şcoli, vizate fiind unităţile unde rezultatele sunt catastrofale. Multe cadre didactice vor trebui să dea explicaţii, ştiut fiind faptul că munca lor se reflectă în rezultatele elevilor.
Trei şcoli botoşănene, respectiv Şcoala 3 Nichiteni, Şcoala 3 Botoşani şi Şcoala 2 Negreni, se află în coada clasamentului judeţean. În cele trei şcoli niciun elev nu a obţinut măcar 5 la Evaluarea Naţională. Alte şapte unităţi au rezultate foarte slabe, respectiv Şcoala Broscăuţi (10% promovare), Şcoala Dimăcheni (11,11%), Şcoala Miletin (12,50%), Şcoala Borolea (14,29%), Şcoala Răchiţi (14,29%), Şcoala Baranca Hudeşti (14,29%), Şcoala Băiceni (14,29%). În aceste unităţi, numărul elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională este foarte mic. „Analiza va fi foarte serioasă. Vom pleca de la numărul copiilor înscrişi în clasa a VIII-a, numărul copiilor corigenţi şi cum s-a lucrat cu aceştia timp de patru ani. Nu putem spune mereu că elevii sunt slab pregătiţi. Datoria noastră este să-i pregătim pe copii. Profesorii trebuie să-şi pună întrebarea ce au făcut timp de patru ani pentru aceşti copii”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector şcolar general. Oficialul a arătat că reprezentanţii şcolilor au obligaţia de a face o analiză a rezultatelor. „Noi, cei din învăţământ trebuie să fim realişti, să nu mai căutăm vinovaţi. Toţi cei care suntem implicaţi în sistemul de învăţământ avem partea noastră de vină, mai mică sau mai mare, începând de la inspectorul şcolar general, până la profesorul de limba română şi profesorul de matematică, părinţi şi chiar copii. Fiecare trebuie să-şi facă o analiză să vadă cât de mult ar fi putut să influenţeze nivelul de pregătire a copiilor. Să ne facem o analiză sinceră şi reală a ceea ce trebuia să facem noi”, a mai spus Gabriel Hârtie.
Rezultatele sunt pe masura organizarii activitatii in scolile respective :
-Clase simultane la ciclul primar cu cei mai slabi invatatori,cu zi libera,fara optionale,cu cate 2 ore pe zi de sport si lb straina,ca sa le fie bine domnilor profesori.
-La gimnaziu la fel orar cu zile libere,cu cate 2 ore pe zi la aceeasi disciplina ,cu invoiri si lipsa de la ore.
-pensionari la catedra cu cate 10 ani peste pensie ,pe care ii intereseaza doar orarul ,salariul si invoirile, cu 0 activitati pt elevi.
-Copii adusi cu microbuzul ca oile de la ora 6 ,treziti de la 5 ,fara supraveghere in scoala,cu prof. de serviciu care vine pe la 8.
Lucrurile se stiu la isj,dar avem nevoie de voturi si de participanti la mitinguri,sa spuna domnul inspector cate cadre didactice din scoli au fost la miting la Iasi si cine le-a facut orele,cati au fost la Bucuresti si la fel cine le-a facut orele ,are raspunsul la rezultate ,nu mai are nevoie de analiza.