spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocal BTDrumul prin Tudora, alternativă pentru ieșirea din județ

Drumul prin Tudora, alternativă pentru ieșirea din județ

Tărăgănarea birocratică a modernizării drumului Botoşani – Târgu Frumos, i-a determinat pe reprezentanţii USR să solicite CJ-ului să caute rute alternative pentru legarea judeţului de restul ţării, Iaşi sau Bucureşti.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Una dintre aceste rute ar putea reprezenta traseul: Botoşani – Tudora – Paşcani – Târgu Frumos – Iaşi. Cu 15 kilometri mai lung decât drumul tradiţional, Botoşani – Hârlău – Târgu Frumos – Iaşi şi cu aproape 30 de kilometri Prăjeni, drumul prin Tudora – Paşcani ar putea fi o alternativă pentru botoşăneni dacă ar fi în stare bună. „USR Botoşani cere public domnului preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani, Costică Macaleţi şi domnului prefect Dan Constantin Şlincu, lucrări urgente de reparaţii (plombarea sau asfaltarea) pentru cei patru kilometri de drum judeţean (DJ 208I) din centrul localităţii Tudora până la graniţa judeţului. Drumul Botoşani – Vorona Nouă – Tudora – Paşcani este foarte bun. Lipsesc din el doar vreo patru kilometri de asfalt bun, acum fiind plini de gropi, adevărate cratere. Din Paşcani spre Iaşi drumul este proaspăt asfaltat ca şi ieşirea spre drumul european Roman – Bucureşti”, se arată într-o poziţie a publică a USR Botoşani.

Prefectul Dan Şlincu a declarat că viabilizarea drumurilor judeţene este apanajul CJ şi că singurul lucru pe care-l poate face este să poarte o discuţie cu preşedintele instituţiei, Costică Macaleţi, pe care de altfel a şi avut-o.

La rândul său, Costică Macaleţi a declarat că reabilitarea acestui sector de drum a fost programată încă de anul trecut şi este în execuţie. „Lucrăm acum. De la Joldeşti spre intersecţia din Tudora şi apoi spre Dolhasca turnăm covor asfaltic. E programat de anul trecut. Se face”, a declarat Costică Macaleţi.

 

Drum reabilitat până la sfârșitul lunii

 

Directorul Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani, Cătălin Gheorghian, a declarat că în acea zonă tocmai s-au terminat frezările de făcut şi că se va turna covor asfaltic până la sfârşitul acestei luni pe o distanţă totală de 10 kilometri. Mai mult, pe acelaşi traseu s-a turnat deja covor asfaltic şi s-au pus plombe în două zone grav afectate de fenomenul îngheţ-dezgheţ de astă iarnă. Este vorba de 10 kilometri de covor asfaltic pe Lebăda – ieşire din Orăşeni şi de la pădure până la Mesteacăn, sectoare de pe drumul Botoşani – Vorona.

Sunt lucrări de întreţinere pe care le-am început imediat de cum s-a finalizat licitaţia şi le vom continua toată vara. Nu putem interveni pe toate drumurile programate deodată, dar o vom face în această vară”, a declarat Cătălin Gheorghian.

 

În august începe asfaltarea pe Prăjeni

 

Acesta a mai spus că s-au terminat intervenţiile la structura drumului Flămânzi – Prăjeni – Plugari. „Am rezolvat burduşirile şi le lăsăm sub trafic până pe 1 august, după care se va turna covor asfaltic în două straturi”, a promis directorul de la DJDP, care a subliniat că ritmul lucrărilor poate fi influenţat şi de starea vremii.

O altă variantă spre Iaşi ar putea-o reprezenta drumul Botoşani – Truşeşti – Ştefăneşti – Santa Mare – Iaşi, doar că şi acesta este aproape impracticabil. Sectorul DN 29D, Botoşani – Truşeşti – Ştefăneşti, abia a fost scos la licitaţie şi în cel mai optimist scenariu ar fi gata pe la jumătatea anului 2022. Mai mult, pe sectorul de drum 24C, între Bădărăi şi Santa Mare, s-au găsit izvoare sub drum, fapt care a dus la tasarea acestora. În prezent, drumarii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi intervin pentru drenarea acestora şi viabilizarea drumului. În plus, acest traseu este cel mai lung, măsurând 141 de kilometri, ceea ce practic nu l-ar face atractiv pentru botoşăneni nici dacă ar fi în condiţii cât de cât decente.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
1.6 °
0.5 °
86 %
2.2kmh
99 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...