Peste 100 de tineri s-au întâlnit cu câteva zile înainte de vacanţa Paştelui la Colegiul Naţional „Grigore Ghica” într-o atmosferă plină de energie şi bună dispoziţie pentru a se întrece în dezbatere şi oratorie. Ajuns la a III-a ediţie, concursul proiectului judeţean „Tinerii în acţiune” a reunit în Aula „Dimitrie Pompeiu” a frumosului edificiu de învăţământ dorohoian elevi de clasele VII – XII din 9 unităţi de învăţământ ale celor două municipii din judeţ. Este vorba despre elevii colegiului gazdă, ai Colegiului Naţional „Regina Maria” Dorohoi, din Colegiul Naţional „A.T.Laurian”, Liceul de Artă „Ştefan Luchian, ”, Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”, Şcolile Generale 2 şi 8 din Dorohoi, dar şi ai Şcolii Generale nr. 7 Botoşani.
Îmbrăcaţi office, tinerii s-au întâlnit pentru a-şi etala priceperile în domeniul argumentării şi al discursului susţinut în public, testându-şi competenţele de a construi cele mai tari argumente şi de a le susţine cu efect maxim, subiectele fiind atent alese de profesorii coordonatori ai concursului, Otilia Puiu, Daniela Pavel şi Monica Ifrim.
Astfel, s-au prezentat opinii pro şi contra adaptării curriculului la preferinţele elevilor, armatei obligatorii, sau diferenţelor de gen în abordarea iubirii. S-a explicat că filmul şi muzica sunt mai tari decât pictura, că viaţa fără culori este tristă, dar şi că electronicele declanşează o dependenţă periculoasă, sau că uneori dreptatea este de preferat libertăţii. Câte trei minute, fiecare concurent a putut să-şi prezinte discursul pregătit pe loc în limba română sau engleză, pentru sau împotriva propunerilor pregătite de profesori. Nu fără a urmări, însă, şi un meci demonstrativ de „debate” în format World School pregătit şi oferit de liceenii de la Ghica şi de la Liceul Pedagogic. Subiectul ales a fost de maxim interes pentru tineri: „vloggingul, un fenomen ce ar trebui reglementat?”
Dascălii din juriu au ales premianţii, însă nimeni nu a plecat supărat de la Ghica pentru că organizatorii au fost darnici în menţiuni, încurajându-i astfel pe tineri să mai participe şi la alte ediţii, iar până atunci să se perfecţioneze în arta dezbaterilor publice, pregătindu-se pentru a fi cetăţeni români conştienţi de drepturile lor, deştepţi, atenţi, activi şi, nu-i aşa?, foarte greu de manipulat.