spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeNaționalNou marș pentru Autostrada "Unirii"

Nou marș pentru Autostrada „Unirii”

Asociaţiile care pledează pentru construirea Autostrăzii A8 „Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş” (Autostrada „Unirii”) anunţă o nouă acţiune de protest – un marş motorizat pe traseul Iaşi – Chişinău, programat pentru sâmbătă, ziua în care Liviu Dragnea şi mai mulţi miniştri, printre care cel al Transporturilor se află în vechea capitală a Moldovei pentru desemnarea conduceri organizaţiei judeţene a PSD.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Guvernul României se preface că nu mai există o porţiune a Autostrăzii «Iaşi – Ungheni», esenţială pentru parcursul european la Republicii Moldova, fiind incapabil să respecte Legea Autostrăzii «Unirii» – Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş votată de Parlament. Tronsonul Iaşi – Ungheni al Autostrăzii «Unirii» este esenţial şi din punct de vedere economic, pentru ca A8 îşi îndeplineşte funcţia total, fiind legătura între Vest şi Est”, spun organizatorii manifestaţiei, Asociaţia „Împreună pentru A8” şi Asociaţia „Moldova Vrea Autostradă”.

Marşul de protest este programat să se desfăşoare pe două coloane – una care va pleca din Iaşi (ora 11:00) şi una din Chişinău (ora 9:30), acestea urmând a se întâlni la Vama Sculeni (12:00), iar ulterior se vor deplasa pe teritoriul României spre Ungheni (România) (ora 13:00).

Potrivit organizatorilor, participanţi din ambele ţări vor cere celor două guverne „unire economică prin infrastructură modernă, care să elimine bariere importante între cele două ţări”. De asemenea, cele două asociaţii cer construirea podului de la Ungheni, astfel încât A8 să poată trece spre Republica Moldova.

Săptămâna trecută, cele patru asociaţii care pledează pentru construirea Autostrăzii „Unirii” au trimis o scrisoare premierului Viorica Dăncilă şi ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, prin care le cer informaţii şi documente lămuritoare cu privire la punerea în aplicare a Legii Autostrăzii „Unirii” – votată în Parlament la sfârşitul anului trecut. Acesta este primul pas pe care asociaţiile îl fac în intenţia de a da în judecată Guvernul.

Pe de altă parte, trebuie spus că în urmă cu trei săptămâni a expirat termenul avansat de politicieni pentru identificarea unui investitor care să construiască prin parteneriat public privat tronsonul de autostradă Iaşi – Târgu Neamţ. Acesta nu a fost încă anunţat, cum, de altfel, nu a fost anunţat nici revenirea acestui tronson de autostradă la Ministerul Transportului şi a finanţării acestuia din fonduri europene şi/sau guvernamentale.

Termen dublat de Guvernul Dăncilă

În februarie, premierul Viorica Dăncilă a promis că Autostrada „Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş” va fi terminată abia în 2026, asta deşi legea adoptată la finalul anului trecut prevede ca aceasta să fie gata până în noiembrie 2022. În bugetul pentru 2019 au fost prinşi bani la capitolul Autostrada „Unirii” doar pentru completarea studiilor de fezabilitate, echivalentul a doar câteva sute de metri de autostradă.

La finalul anului trecut, Comisia Europeană a modificat POIM, prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanţă. Astfel, la un cost estimat al Autostrăzii „Unirii” de aproximativ nouă miliarde de euro, contribuţia României ar fi de 1,35 miliarde euro, în timp ce 7,65 de miliarde de euro ar veni de la UE.

Dragnea şi miştrii PSD prezenţi la Iaşi

Sâmbătă, liderul PSD Liviu Dragnea, însoţit de miniştrii Răzvan Cuc – Transporturi, Alexandru Petrescu – Comunicaţii, Eugen Orlando Teodorovici – Finanţe, Daniel Suciu – Dezvoltare Regională, secretarul general Codrin Ştefănescu şi liderii filialelor PSD din zona de nord-est a ţării vor participa la alegerile din sânul organizaţiei locale a partidului de guvernământ. Acestea vor avea un final aşteptat, în cursă şi-a anunţat înscrierea un singur candidat: actualul preşedinte interimar, Maricel Popa. Acesta a preluat conducerea organizaţiei în februarie 2017, după ce Chirica a fost demis de liderii PSD din toate funcţiile de conducere deţinute în partid, primarul Iaşului fiind exclus un an mai târziu.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
3.7 ° C
3.9 °
3.6 °
74 %
2.5kmh
6 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...