Societatea Urban Serv a intrat într-o perioadă de restructurare şi reorganizare. Măsurile adoptate ieri de Consiliul de Administraţie vizează disponibilizări de personal şi reorganizarea unor compartimente, pe partea administrativă. Bogdan Buhăianu, director general al Urban Serv, a declarat că s-a făcut o analiză în care s-a ţinut cont de eficienţa fiecărui departament în parte, raportat la fişa postului şi contractele pe care le are societatea de salubrizare. În baza acesteia, s-a decis desfiinţarea a 17 posturi, printre cei care vor pleca din unitate fiind şi opt angajaţi care sunt pensionari din cadrul Armatei, Poliţiei şi altor structuri.
În categoria locurilor de muncă desfiinţate intră: două posturi contabil, unul de funcţionar administrativ şi patru de casier (biroul contracte – facturare, încasare debite), un post de şef formaţie (formaţia colectare deşeuri), două posturi de expert achiziţii şi un post de tehnician documentaţii (la biroul achiziţii, licitaţii) şi câte un post de analist resurse umane, administrator reţea (serviciul resurse umane), administrator imobile, dispecer, metrolog şi controlor financiar. „S-a făcut o evaluare a personalului Tesa şi s-a mers foarte mult pe eficienţă. Redistribuirea sumelor care reies din acest plan de restructurare va fi făcută prin creşteri salariale la angajaţii care lucrează ca şoferi pe utilajele grele şi la lucrătorii din salubrizare”, a explicat Bogdan Buhăianu. Totodată, o parte din economii va fi folosită pentru investiţii în utilaje, ştiut fiind faptul că parcul auto al unităţii este învechit.
Analiza efectuată a evidenţiat şi o încărcare a organigramei, un exemplu în acest sens fiind compartimentul resurse umane. Aici sunt patru angajaţi, care au fiecare câte o responsabilitate, respectiv, salarizare, introducere date în Revisal, eliberare adeverinţe, relaţia cu presa şi rezolvare plângeri şi reclamaţii.
„Măsurile vor fi puse în aplicare începând cu 1 mai 2019. Conform Codului Muncii şi contractului colectiv de muncă, se va acorda un salariu compensator pentru fiecare persoană. Vom încerca să reintregrăm în unitate, două persoane, dacă doresc să facă o recalificare ca şoferi”, a explicat Bogdan Buhăianu.
Oficialul a adăugat că evaluarea a fost făcută împreună cu şeful de la resurse umane, şeful compartimentului tehnic, liderul de sindicat, directorul de producţie şi şeful departamentului juridic.
Economia realizată prin disponibilizarea de personal se ridică la 49.347 de lei lunar.
Prin acest plan au fost comasate şi unele compartimente, pentru a elimina din organigramă funcţiile de conducere pe fiecare birou în parte. Biroul contracte, facturare, încasare debite a fost comasat cu biroul achiziţii, licitaţii rezultând serviciul contracte achiziţii. Unele posturi au fost mutate de la Tesa pe partea de producţie, fiind scoase din organigramă şi cele 18 posturi vacante.
„În acest moment societatea este pe pierdere, dar sunt convins că prin eficienţă şi organizare a resurselor vom fi în echilibru la sfârşitul anului. Societatea are nevoie de investiţii pe linie de mecanizare. În acelaşi timp, încercăm să creştem salariile şoferilor pentru a-i determina să rămână în unitate şi pentru a reuşi să angajăm şi alţi şoferi pentru că ne dorim să oferim servicii de calitate”, a concluzionat Bogdan Buhăianu.