Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) continuă să verifice modul în care operatorii economici respectă obligaţia legală de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, a anunţat Ministerul Finanţelor Publice (MFP).
„Inspectorii antifraudă vor intensifica în aprilie acţiunile de control tematic a respectării de către operatorii economici a obligaţiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic şi vor stabili termene de dotare scurte. Dacă de la 1 mai 2019 inspectorii antifraudă vor constata încălcarea obligaţiei de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic, vor aplica amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei şi vor suspenda activitatea economică în punctul de lucru al operatorului economic, până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal şi prezentarea dovezii de plată a amenzii, cu excepţia situaţiilor în care se constată că operatorul economic a comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic şi a solicitat instalarea acestora”, au precizat reprezentanţii Finanţelor.
Acţiunea de control tematic, dispusă de MFP, este determinată de „diferenţa foarte mare” dintre numărul de 504.966 de case de marcat înregistrate în sistemul informativ al ANAF şi puse pe piaţă şi numărul de 344.020 de aparate de marcat puse în funcţiune, au mai susţinut Finanţele.
De asemenea, în luna martie, comparativ cu luna februarie, numărul caselor de marcat instalate la contribuabili a scăzut cu aproximativ 39%, iar acel a caselor de marcat înregistrate de distribuitorii autorizaţi în sistemul Fiscului a scăzut cu 20%.
La un cost mediu de 250 de euro piaţa de marcat, business-ul se ridică, la nivel naţional, la 200 de milioane de euro.
În ultima perioadă, site-ul Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) funcţionează cu intermitenţe spre disperarea contribuabililor şi a angajaţilor Fiscului, care se văd în imposibilitatea de a-şi face treaba. Infrastructura informatică din din spatele interfeţei pe care utilizatorii externi o folosesc pentru a comunica cu Fiscul se blochează la 9.000 de accesări simultane. Surse din domeniu au declarat pentru cursdeguvernare.ro că, în primele două săptămâni din martie, specialiştii IT din Fisc au „peticit” cum au putut sistemul, ridicându-i „performanţele” până la acest prag de accesări simultane, total insuficient însă pentru perioadele de vârf în care companiile fac raportări.