spot_img
miercuri, noiembrie 27, 2024
HomeLocal BTDoar cazurile grave au prioritate la Urgenţe (video)

Doar cazurile grave au prioritate la Urgenţe (video)

Dacă nu pot schimba mentalitatea oamenilor, exasperaţi de prezentările nejustificate la UPU, guvernanţii schimbă legea. Doar cazurile grave vor avea, cu adevărat, prioritate la urgenţe. Un ordin de ministru schimbă regulile. Altfel, la unităţile de primiri urgenţe ale spitalelor, aşteptarea pentru o consultaţie va dura între o oră şi patru ore, timpii legali dublându-se, practic.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Aşa cum Monitorul de Botoşani a scris de nenumărate ori, zecile de pacienţi care vin zilnic şi aglomerează Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) au dus la o modificare a legii. Mulţi botoşăneni aglomerează UPU, în loc să meargă la medicul de familie. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Sănătăţii, anul trecut, au fost cinci milioane de apeluri la 112, prin care a fost cerută intervenţia medicilor, iar jumătate dintre cazuri nu reprezentau urgenţe. “Un telefon abuziv poate ucide! Când dai un telefon şi spui a căzut şi este inconştient şi te duci acolo şi găseşti persoana că stă şi te aşteată, uneori chiar şi cu bagajele că vrea să meargă la spital şi dincolo avem un alt caz care într-adevăr este grav şi ajungem la el mai târziu înseamnă că cineva a comis o crimă aici”, a spus medicul Raed Arafat, coordonatorul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.

Potrivit directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale, cei care preiau apelurile 112, durata convorbirilor nonurgente, cumulate la nivel naţional a fost în anul trecut de 60 de ore zilnic adică echivalentul însumat a unei durate de doi ani şi jumătate de convorbiri care nu aduc valoare urgenţei reale.

Ministrul Sănătăţii a emis în aceste zile un ordin prin care cresc timpii de aşteptare la UPU în funcţie de gravitatea afecţiunii cu care pacientul se prezintă. Codul roşu este folosit în cazul pacienţilor în stare gravă, cel galben în cazul bolnavilor a căror stare se poate agrava dintr-un moment în altul, codul verde este pentru urgenţele minore, iar albastru şi alb, în cazul celor care nu reprezintă urgenţe.

play-sharp-fill
De altfel, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat un spot pentru a atrage atenţia că trebuie să fim responsabili când sunăm la 112, făcând referire la Unităţile de Primiri Urgenţe ale spitalelor, centre care sunt de multe ori supra-aglomerate cu pacienţi care pot fi trataţi şi la medicul de familie.

play-sharp-fill

Astfel, în cazul pacienţilor de cod roşu nu se schimbă nimic, consultarea de către medic se va face imediat, în schimb în cazul pacienţilor de cod galben consultarea de către medic se va face în maximum 15 minute. În cazul pacienţilor de cod verde, albastru sau alb timpii se dublează, de la 30, 60 şi 120 de minute, la 60, 120 şi 240 de minute. Anul trecut la Botoşani pacienţii cu coduri verde, albastru şi alb au însemnat aproape două treimi din totalul de prezentări.

Măsurile luate de minister sunt în parte unele care să vină să ajute cadrele medicale, însă, spun acestea, nu vor rezolva problema în adevărata ei esenţă. Asta pentru că pacienţii vor continua să vină la spital cu tot felul de probleme mai mult sau mai puţin închipuite, ocupând spaţiu şi resurse medicale şi umane.

Medicii cred că oamenii nu se vor opri din cauza faptului că li se va spue că au mai mult de aşteptat şi vor continua să vină la Urgenţe. Practic, problemele reale, ca lipsa de personal şi lipsa unei legislaţii bine puse la punct pentr cei ce consumă inutil resursele UPU-SMURD şi ale Ambulanţei vor face ca problema să persiste. “Dacă nu îl pedepseşti cu nimic pentru că el vine la urgenţe că îl doare o unghie de acum un an, tot degeaba cred că e. Aceste măsuri sunt luate, în primul rând, să se rezolve o serie de aspecte legale, pentru că lumea aştepta prea mult şi apoi făcea scandal sau plângere că au fost depăşiţi timpii prevăzuţi de lege. Dar aglomeraţia va rămâne, pentru că personalul este tot insuficient”, a spus un medic din cadrul Spitalului Judeţean Mavromati.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
0.6 °
0.5 °
91 %
1kmh
100 %
mie
7 °
joi
8 °
vin
4 °
sâm
5 °
Dum
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Le mai curăță odată, că de alegeri nu s-a văzut deloc bine și uite ce a ieșit.

EDITORIAL

După cum era și normal, materialele de presă scrise de colegii mei despre activitatea parlamentarilor botoșăneni au stârnit un interes uriaș. Am primit neobișnuit...

EPIGRAMA ZILEI

Despre siguranță latră Uitând de niște indicii : Oastea-i lăsată la vatră, Vatra la ... servicii! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...