Subevaluarea lucrărilor pentru drumul strategic pare a fi principala cauză a eşuării licitaţiei de la sfârşitul lunii trecute. Cel puţin aşa reiese din declaraţiile preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ), Costică Macaleţi. „Probabil că a fost valoarea lucrării, anvergura lucrării, pentru că e o lucrarea mare de 106 kilometri. Nu aş putea spune exact”, a menţionat Costică Macaleţi, care a recunoscut că firmele au solicitat clarificări în legătură cu valoarea contractului şi cu „lucrările de artă, la poduri la subtraversări, descărcările hidraulice de pe la Truşeşti”.
În aceste condiţii, conducerea CJ i-a cerut proiectantului să reevalueze lucrarea, ceea ce a dus la un plus de peste 53 de milioane de lei (n.r. – peste 11 milioane de euro), astfel că drumul strategic va fi scos la licitaţie cu o valoare cu peste 20% mai mare decât cea iniţială de 254 de milioane de lei fără TVA. „Din păcate, la licitaţia care a fost lansată nu s-a prezentat niciun constructor. Noi am reevaluat lucrarea, proiectantul a reevaluat lucrarea şi este un plus de vreo 53 milioane lei. Ne încadrăm acum şi urmează ca după ce avem o clarificare cu ministerul, cu cei de la Fonduri Europene, să ridicăm din nou documentaţia pe SEAP şi sperăm din tot sufletul să avem constructori la această lucrare. Dacă lucrurile funcţionează bine, aşa cum ne dorim, sperăm ca în august-septembrie să putem începe lucrările, dacă nu e vreo contestaţie din partea constructorilor”, a declarat Costică Macaleţi, care speră ca diferenţa de bani să o primească de la guvern, dacă nu aceasta va cădea în sarcina CJ.
Licitaţia pentru drumul strategic a eşuat pe 27 martie, din cauză că niciun ofertant nu a depus documentaţia, deşi foarte mulţi au cerut clarificări. Timp de mai bine de un an, drumul strategic din judeţ a fost blocat de proceduri birocratice, fiind necesare mai multe avize, unele dintre ele chiar de la instituţii ale statului. Valoarea estimată a contractului pentru drumul strategic este de 254.036.553,75 lei fără TVA şi este împărţit în cinci loturi. Obiectivul de investiţii prevede modernizarea a 106,265 kilometri de drumuri judeţene din judeţele Botoşani şi Iaşi, reabilitarea a nouă poduri existente, construirea a trei poduri noi, amenajarea a cinci treceri la nivel cu calea ferată.
Prin acest proiect vor fi modernizate patru tronsoane de drum judeţean situate pe teritoriul judeţului Botoşani – DJ 282 H (limită judeţ Iaşi-Rediu-Răuseni-Călăraşi), DJ 282 (Răuseni-Todireni-Albeşti-Truşeşti-Dângeni-Hăneşti), DJ 297 (DN 29D-Blândeşti-Suliţa-Lunca-Todireni) şi DJ 294 (Dângeni-Mihălăşeni) – precum şi cel situat pe teritoriul Judeţului Iaşi-DJ 282 H (Şipote-limită judeţ Botoşani).