Gabriel Hârtie, inspector şcolar general, a anunţat că, după simularea examenelor naţionale, toate unităţile de învăţământ au obligaţia ca în maxim două săptămâni să transmită Inspectoratului Şcolar un plan de măsuri care să ducă la îmbunătăţirea rezultatelor elevilor. În condiţiile în care planul este real şi coerent, acesta este aprobat de IŞJ. După această etapă, inspectorii şcolari vor ajunge în şcoli pentru a verifica dacă aceste planuri sunt puse în practică. „Cadrele didactice fac ore de pregătire suplimentară. Din păcate, la acele ore de pregătire vin tot acei copii care au rezultate bune. Asta e realitatea şi de aceea avem nevoie de sprijinul părinţilor pentru a-i trimite pe copii la orele de pregătire suplimentară, pentru că şcoala îi aşteaptă”, a declarat inspectorul şcolar general.
Acesta a recunoscut că interesul elevilor pentru aceste simulări e scăzut, dovadă fiind rezultatele de la examenele propriu zise, unde rata de promovare este cu aproximativ 20% mai mare.
„Dacă ar fi să fim corecţi şi realişti, pentru rezultatele slabe de la simularea examenelor naţionale suntem vinovaţi cu toţii. Şi noi, ca profesori, poate că ar trebui să fim mai aplicaţi, să găsim metode să-i atragem pe copii la şcoală, părinţii poate au şi ei partea lor de vină şi inclusiv elevii”, a spus Gabriel Hârtie.
La simularea Evaluării Naţionale, doar 42,51% dintre elevii din clasa a VIII-a au obţinut medii peste 5, în timp ce la clasa a XII-a, rata de promovare a fost de numai 37,24%.