După duşul rece de miercuri după amiază, când a avut loc deschiderea de oferte la licitaţia pentru drumul strategic şi nu a venit niciun ofertant, reprezentanţii Consiliului Judeţean (CJ) şi cei ai Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani au motive să zâmbească. La ora 15:00 a avut loc deschiderea de oferte pentru acordul cadru de lucrări de întreţinere curentă drumuri judeţene pentru anii 2019-2020.
Cinci oferte pe două loturi
De această dată, la licitaţie s-au prezentat mai multe firme interesate să presteze lucrări pe cele două loturi scoase la licitaţie: Zona 1 – Sud (Botoşani – Truşeşti) şi Zona 2 – Nord (Dorohoi – Săveni). Acordul cadru care poate ajunge până la o valoare maximă de 57,6 milioane lei (n.r. – peste 12 milioane de euro) i-a atras pe ofertanţi. Astfel pe lotul Botoşani – Truşeşti, unde valoarea lucrărilor pentru cei doi ani poate atinge 25,2 milioane de lei (n.r. – 5,3 milioane de euro) s-au înscris trei ofertanţi şi anume: asocierea dintre firmele locale Big Conf şi Conrec, Transporturi Auto şi firma suceveană Fibracis Grup Leţcani. Pe lotul 2, Dorohoi – Săveni, care presupune lucrări de până la 32,4 milioane de lei (n.r. – 6,8 milioane de euro) s-au înscris doi ofertanţi: Big Conf în asociere cu o firmă din Satu Mare şi Fibracis Grup Leţcani.
Birta: „Ne dorim constructori buni”
„Am înţeles că sunt ofertanţi, ceea ce e bine pentru noi. De acum, comisia de la DJDP trebuie să evalueze cât mai repede ofertele depuse şi să dea un câştigător pentru a putea ieşi la reparat drumurile judeţene. Din păcate, pe lângă priorităţile pe care le-am amintit de atâtea ori (Flămânzi – Prăjeni – limită de judeţ cu Iaşi, limită de judeţ cu Suceava – Joldeşti – Vorona – limită de judeţ cu Suceava, Orăşeni Deal – Vorona, Vorniceni – Cordăreni, Vorniceni – Săveni, Dorohoi – Pomârla, Dumeni – Mileanca) au devenit o prioritare şi plombările la cald pe drumul strategic. Ne dorim constructori buni, care să poată asfalta şi plomba, cât putem noi plăti”, a declarat vicepreşedintele CJ, Dorin Birta.
7,5 milioane pentru Flămânzi – Prăjeni – Plugari
În acest an, bugetul CJ pentru întreţinerea drumurilor judeţene este de 14,5 milioane lei (n.r. – aproximativ trei milioane de euro). Mai bine de jumătate din bani, aproximativ 7,5 milioane de lei, vor fi înghiţiţi de reabilitarea drumului Flămânzi – Prăjeni – Plugari. „Acolo mai sunt lucrări de fundaţie, mai sunt lucrări de altă natură până la covorul asfaltic. Nu putem turna covor asfaltic pe suprafeţele existente acolo. Trebuie intervenit la fundaţia drumului. Apoi avem alunecările de teren de la pod (n.r. – podul din Prăjeni). Sunt lucruri separate pe care, sperăm noi, să le rezolvăm cât mai repede”, declara, recent, Dorin Birta, adăugând că pe acel sector de drum se va turna covor asfaltic în două straturi.
Contract denunţat din cauza scumpirilor
Drumurile judeţene au rămas fără firmă pentru întreţinere la sfârşitul lunii ianuarie, după ce Big Conf, societatea controlată de Liviu Conţac, a denunţat contractul multianual pe care-l avea cu DJDP pe motiv că a crescut preţul la bitum şi salariul minim. În aceste condiţii, DJDP a fost nevoită să reia licitaţia, care de luni intră în faza evaluării. În funcţie de cât timp va dura evaluarea şi de eventualele contestaţii se vor încheia noile contracte şi se va putea intra la asfaltări, dar cele mai optimiste termene care pot fi avansate sunt legate de sfârşitul primăverii.