Gabriel Hârtie, inspector şcolar general, consideră că simularea Evaluării Naţionale a fost un exercițiu util atât pentru profesorii implicați în comisii, cât și pentru elevii care susțin aceste probe. „A fost util pentru noi, profesorii, fiindcă ne-a ajutat să identificăm, înaintea examenelor propriu-zise, eventualele erori de organizare sau disfuncții tehnice, în vederea corectării acestora și, de asemenea, consider că a fost util și pentru elevi atât ca exercițiu intelectual, cât și ca experiență înaintea probelor care urmează a fi susținute în vară”, a declarat oficialul. Potrivit acestuia, rata de promovare de 42,51% obținută de elevii claselor a VIII-a, cu aproape 6 procente mai mare față de cea de anul trecut (36,76%), demonstrează „o conștientizare a elevilor și o implicare mai responsabilă a acestora”.
Notele obținute la simulare nu se vor contesta și nu se vor trece în catalog. În situațiile în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.
„Rezultatele obținute la aceste simulări vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate, scopul principal fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, a concluzionat Gabriel Hârtie.