Unul dintre cele mai importante proiecte educaţionale din judeţ se va desfăşura la sfârşitul lunii la Şcoala „Ştefan cel Mare” Botoşani.
Cei pasionaţi de lectură sunt invitaţi să participe la cea de-a VII-a ediţii a proiectului educaţional regional cu participare internaţională „Zumaricale”, organizat de Şcoala „Ştefan cel Mare” Botoşani. Desfăşurat sub egida Asociaţiei Naţionale a Profesorilor de Limba şi Literatura Română „Ioana Em. Petrescu”, Cluj (ANPRO) şi în parteneriat cu Memorialul Ipoteşti şi „Monitorul de Botoşani”, proiectul are două activităţi de bază: Simpozionul de Lectură „Zumaricale” şi Festivalul de Lectură „Zumaricale”.
Simpozionul este dedicat profesorilor şi va avea loc pe data de 23 martie, începând cu ora 9:15, la Şcoala „Ştefan cel Mare”. Cei interesaţi pot participa „direct”, prin susţinerea lucrării, după un grafic anunţat cu două zile înainte, sau „indirect”, prin trimiterea lucrării pe adresa zumaricale@gmail.com. Lucrările vor fi trimise până pe data de 20 martie cu precizarea: „participare directă sau indirectă”. „«Zumaricale» este cadrul potrivit de a spune celorlalţi despre «acel ceva» pe care l-ai descoperit ca profesor în lucrul cu elevii, la capitolul lectură. Este cadrul perfect pentru a savura un ceai sau o cafea bună cu oameni care au şi parcurg acelaşi drum ca tine”, a declarat profesorul Daniel Păduraru, organizatorul simpozionului, care a subliniat că toate articolele vor fi publicate în ziarul cenaclului literar „Clipa”.
Secţiune şi pentru elevi
O săptămână mai târziu va avea loc va avea loc Festivalul de lectură „Zumaricale” rezervat elevilor. Aceştia pot participa la două secţiuni: cea grafică şi cea orală. „Pentru secţiunea grafică se va trimite posterul la Şcoala Gimnazială «Ştefan cel Mare» până pe data de 27 martie. Posterul trebuie să fie realizat pe o foaie de tip flipchart, nu pe carton. În partea de sus trebuie trecut autorul şi denumirea cărţii, iar în partea de jos, în dreapta, realizatorul, clasa, şcoala/liceul, clubul de lectură, îndrumătorul. Conţinutul acestuia poate fi reprezentat de imagini, desene, simboluri, colaj, etc. – ce oferă o definiţie a cărţii. Posterul prezintă cartea, evidenţiind esenţa acesteia prin simbol şi text”, a mai spus Daniela Păduraru.
Pentru secţiunea orală, elevii trebuie să fie prezenţi pe 30 martie la Şcoala „Ştefan cel Mare” pentru susţinerea discursului. Susţinerea se face timp de trei minute, în prezenţa celorlalţi elevi înscrişi la concurs, pe secţiuni de vârstă. „Se vor puncta: exprimarea corectă, expresivitatea şi originalitatea prezentării. De asemenea, se va ţine cont de vestimentaţia şi aspectul prezentatorului în raport cu opera literară. Dacă elevii aleg să participe la cele două secţiuni, vor avea posibilitatea sa primească două premii”, a mai precizat Daniela Păduraru, care a adăugat că „preşcolarii pot avea un poster realizat colectiv după o operă literară citită / povestită de educatoare şi nu este obligatorie participarea la prezentarea orală”.
Zeci de şcoli din ţară şi Republica Moldova sunt partenere
Parteneri ai proiectului sunt şcoli din ţară şi Republica Moldova, precum: Liceul Teoretic Filipeştii de Pădure, Şcoala „Dimitrie Cantemir” Rădăuţi, Şcoala „General Nicolae Şova” Poduri (Bacău), Şcoala Palanca (Bacău), Şcoala Solonţ (Bacău), Şcoala „George Călinescu” Oneşti, Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron” Bacău, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” Bumbeşti-Jiu, Şcoala Şotrile (Prahova), Şcoala Viişoara (Cluj), Colegiul Tehnic „Ion Creangă” Tîrgu-Neamţ, Şcoala Ciocile (Brăila), Şcoala „Sfântul Andrei” Brăila, Şcoala Şuţeşti (Brăila), Şcoala nr. 1 Tuluceşti (Galaţi), Şcoala „Ion Petrovici” Tecuci, Şcoala „Mihai Viteazul” Târgovişte, Şcoala „Vasile Alecsandri” Vaslui, Şcoala „Lucian Blaga” Farcaşa (Maramureş) şi Şcoala „Regina Maria” Vintileasca (Vrancea) – din ţară şi Centrul de Creaţie al Copiilor şi Adolescenţilor Donduşeni, Gimnaziul „Valeriu Ghereg” Pîrjota, Liceul Teoretic „B. P. Haşdeu” Bălţi, Şcoala Primară-Grădiniţă „Abeceluş” Chişinău – din Republica Moldova.