La Botoşani, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a respins posibilitatea ca şoferii să nu fie obligaţi la plata rovinietelor sau o plată diferenţiată a rovinietei pentru drumurilor proaste şi foarte proaste. „Nu! Eu cred că trebuie să avem constructori care trebuie să-şi ia treaba în serios. Ei sunt plătiţi ca să facă drumurile de bună calitate”, a declarat ministrul, făcând abstracţie de faptul că majoritatea drumurilor proaste din Moldova nu au fost modernizate sau reabilitate de zeci de ani de zile.
Bulgaria a început din acest an o reformă a modului în care percepe taxele pentru drumuri. Astfel, taxa o să difere în funcţie de tipul de drum, dar şi de starea acestuia. Astfel, pentru cele în stare proastă nu va mai fi plătită nicio taxă, conform Radio Bulgaria.
Se estimează că noul sistem va genera venituri de 800 de milioane de leva (409.112.436 de euro) pe an, conform ministrului regional Nikolay Nankov, citat de Novinite. Acesta a explicat că noul sistem va fi introdus etapizat.