Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi anunţă că în următorii doi anii, 2019-2020, se vor realiza covoare asfaltice pe o lungime de 111,41 kilometri în judeţul Botoşani. „Reţeaua de drumuri naţionale din judeţul Botoşani are în jur de 400 kilometri şi am intervenit în ultimii doi-trei ani la 130 de kilometri, anul acesta vom interveni la încă 110 kilometri, astfel încât la sfârşitul anului să avem cam 80% din reţeaua de drumuri naţionale cu covoare asfaltice. Nu putem să facem tot într-un an, pentru că nu s-au mai făcut de 50-60 de ani”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi.
Declaraţia lui Ovidiu Laicu vine în contextul vizitei ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, la Botoşani de săptămâna trecută. Acesta a declara atunci că nu vrea să mai audă de lipsa banilor, deoarece în bugetul pe acest ar fi prinse fonduri importante pentru reabilitarea drumurilor. „Bugetul naţional, aşa cum a fost construit, şi vorbesc aici strict de componenta de transporturi, este un buget – aşa cum a spus şi doamna prim-ministru Viorica Dăncilă – un buget care se va axa strict pe investiţiile de infrastructură. Avem bani mulţi alocaţi, aşa că nu voi tolera să aud scuze din partea directorilor DRDP, CNAIR, CFR şi aşa mai departe că nu pot fi cheltuiţi banii… Nu mai tolerez nici întârzierile la lucrări, vorbesc de infrastructura mare şi cu siguranţă mă voi apleca foarte mult şi pe lucrările din judeţe, pentru că avem foarte mulţi bani pe proiectele de infrastructură mare, dar avem şi pe componenta de întreţinere. Avem o creştere de 228% la bugetul actual pentru partea de întreţinere”, a afirmat Cuc.
Din cei 111,41 de kilometri de covoare asfaltice ce se vor turna în următorii doi ani, niciunul nu va fi însă pe drumul Botoşani – limită cu judeţul Iaşi, deoarece drumul este „prins pe lucrări de investiţii” şi, potrivit lui Ovidiu Laicu, „nu se pot face lucrări de întreţinere”. Cu toate acestea, Ovidiu Laicu nu a putut specifica de ce pe sectorul Hârlău – Târgu Frumos s-au putut turna kilometri întregi de asfalt „pe lucrări de întreţinere”.
Licitaţia pentru drumul Botoşani – Târgu Frumos s-a reluat la începutul lunii, după ce prima licitaţie lansată în luna mai a anului trecut a fost anulată la sfârşitul lunii februarie pe motiv că niciuna dintre cele 12 oferte nu era conformă cu caietul de sarcini. Astfel, potrivit anunţului postat pe SEAP, ofertele în cadrul celei de a doua licitaţii pot fi depuse până pe 22 aprilie, ora 15:00, iar termenul de evaluare a fost stabilit pentru 22 octombrie, ora 18:00. Teoretic, atunci ar trebui să se anunţe câştigătorul, dar, ţinând cont de experienţa licitaţiei trecute când comisia de licitaţie a cerut de două ori prelungirea termenului de evaluare cu câte 30 de zile, acest lucru s-ar putea să nu se întâmple. Apoi, există riscul, deloc mic, al contestaţiilor, ceea ce va împinge încă vreo câteva luni bune începerea lucrărilor la acest proiect. Dar să luăm cel mai optimist caz şi să admitem că de pe 22 octombrie va începe să curgă timpul alocat proiectării. Acesta, potrivit CNAIR, este de cinci luni, după care alte 24 de luni vor fi alocate execuţiei. Astfel, în cel mai fericit caz, termenul de finalizare al investiţiei este undeva în martie 2022. Şi asta în cazul în care nu vor exista solicitări de prelungire a evaluării ofertelor şi contestaţii.