Peste 9200 de elevi botoşăneni susţin astăzi simularea Evaluării Naţionale. Pentru prima dată, alături de elevii din clasa a VIII-a, la simulare participă şi elevii din casa a VII-a. Potrivit celor precizate de Ciprian Manolache, inspector şcolar şi purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean, la simulare sunt aşteptaţi aproximativ 4585 de elevi de clasa a VII-a şi 4631 de elevi de clasa a VIII-a.
Astăzi elevii vor susţine proba la limba şi literatura română, iar pe 12 martie, proba la matematica. Rezultatele vor fi anunţate pe 22 martie.
Probele încep la ora 9.00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această data.
Referitor la susţinerea simulării de către elevii de clasa a VII-a, în sistemul educaţional părerile sunt împărţite. Consiliul Național al Elevilor (CNE) îi îndeamnă pe elevii de clasa a VII-a care susţin astăzi simularea la Evaluarea Naţională să dea foaia goală. Prin această formă de protest CNE dorește să aducă în atenția publică problema metodelor de evaluare din sistemul de învățământ nu se pliază pe nevoile și interesele actuale.
„Invităm elevii din România să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naționale. Mai mult decât orice altceva, o facem pentru generațiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generație de sacrificiu, o generație de cobai ai Ministerului Educației Naționale. Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtași la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc. Dăm foaia goală pentru că simulările nu ne vor evalua competențele, ci doar cunoștințele. Nu ne vor evalua capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a reproduce informațiile care ne-au fost dictate la clasă”, se arată într-un comunicat de presă.
Unele comentarii legate de evaluarea elevilor de clasa a VII-a vin şi din mediul sindical.
„Acum introducem simularea la clasa a VII-a pentru că, vezi Doamne, nu am un feedback al pregătirii elevilor până la clasa a VIII-a. Nu e adevărat. Conform legii învăţământului, avem evaluare la clasa a II-a IV-a şi a VI-a. Pentru ce am mai făcut anul trecut evaluare la clasa a VI-a? Atunci înseamnă că prevederea din lege care stabilea aceste evaluări, nu e bună şi trebuie gândită altfel”, a declarat Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ.