Botoşănenii care locuiesc la case trebuie să se prezinte până pe 15 martie la Direcţia Impozite şi Taxe pentru a depune declaraţia de impunere în vederea stabilirii cuantumului taxei de salubrizare. Declaraţia este necesară deoarece, începând cu 1 ianuarie 2019, botoşănenii de la case nu mai au contract cu Urban Serv şi nu mai plătesc tariful pentru serviciile de salubrizare la societatea din subordinea Consiliului Local. Prin hotărâre a Consiliului Local, toţi botoşănenii plătesc din acest an taxa de salubrizare la Direcţia Impozite şi Taxe.
În declaraţia de impunere se trec membrii fiecărei familii în parte, iar funcţionarii DIT stabilesc obligaţia de plată în contul taxei de salubrizare. În acest an, taxa de salubrizare este de 12 lei de persoană pe lună.
„Nedepunerea declarației de impunere, precum și depunerea peste termenul stabilit prin hotărâre, constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională potrivit prevederilor legale”, se arată într-un comunicat de presă.
Simion Drelciuc, directorul general al Urban Serv, a declarat că societatea de salubrizare a avut încheiate 3780 de contracte, incluzând 6250 de persoane. Oficialul se aşteaptă la surprize, în sensul în care multe persoane au apelat până acum la diferite artificii pentru a nu plăti taxa. „Până acum, 17 proprietari de case, care nu au avut contract cu Urban Serv, s-au prezentat la societate şi au solicitat pubele pentru depozitarea deşeurilor menajere. Au invocat diferite motive, că nu au locuit în casă, că au fost plecaţi în străinătate etc. Le-am pus pubele la dispoziţie, cu menţiunea că, în condiţiile în care, începând cu 1 mai se schimbă sistemul de colectare, le vom percepe chirie pentru pubelă”, a precizat oficialul.
Potrivit acestuia, angajaţii societăţii au făcut periodic verificări în teren, iar casele unde nu exista contract se comunicau la DIT. Cu toate acestea, numărul caselor din municipiu este mai mare comparativ cu cele pentru care a existat contract cu Urban Serv. „Alţi furnizori de servicii ne-au comunicat că au contracte cu proprietarii a aproximativ 6000 de case din municipiu. Noi am făcut demersuri să încheiem contracte, de fiecare dată notificam când descopeream şi, în momentul în care proprietarul casei motiva într-un fel sau altul, noi comunicam lista respectivă către DIT”, a afirmat Simion Drelciuc.
Conducerea Urban Serv a solicitat primăriei lista cu persoanele care locuiesc la case şi care vor depune până la 15 martie declaraţia de impunere, pentru a fi comparată cu situaţia contractuală pe care a avut-o Urban Serv până la 31 decembrie 2018. „Trebuie să ştim de la cine ridicăm deşeurile. Nu se pune problema să nu ridicăm deşeurile de la unele locuinţe, dar proprietarii acestora trebuie să fie înregistraţi la Impozite şi Taxe şi să plătească pentru acest serviciu”, a concluzionat Simion Drelciuc.