spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTInterviu cu Ionel Roşu, administratorul reţelei Admir Botoşani

Interviu cu Ionel Roşu, administratorul reţelei Admir Botoşani

Domnul Ionel Roşu este un om complet dedicat afacerii sale pe care a creat-o de la zero. În ani, după multă muncă și nopți nedormite, Admir a devenit o companie relevantă pentru comerţul tradiţional din România. Admir Botoşani nu e cea mai mare dintre acestea şi nici nu-şi propune să devină, dar plănuieşte ceva cu totul aparte în peisajul comerțului botoșănean: să se transforme din Societate cu Răspundere Limitată, cum este în prezent, în Societate pe Acțiuni după care să facă o ofertă pu­blică de vânzare a 49% din acţiunile sale. Este un gest îndrăzneț, ce nu a mai fost încercat deocamdată de nici un retailer local, însă Admir Online apărea aproape simultan cu Carrefour Online.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Cum s-a încheiat al 25-lea an de activitate pentru Admir?
Anul 2018, care a fost anul 25 de la facerea Admir, nu are o semnificație aparte în afara celei strict cronolo­gice. Dar un optimist ca mine vede, totuși, în creșterea continuă față de 2017 şi 2016, de peste 4% şi, respectiv, 14%, premiza stabilității și certitudinea acumulării de potențial necesar dezvoltării în următorii 25 ani de activitate!

Privind retrospectiv, după un sfert de veac de activitate a companiei, ce v-a marcat?
La început a fost taraba! Și tarabe erau peste tot, zeci pe lângă a mea, sute în tot oraşul! Taraba s-a metamorfozat în două mici magazine de cartier, două chioș­curi de incintă și alte 6 chioșcuri stradale non-stop! Expresie a „visului american”, eu și soția am muncit uneori și 16-18 ore pe zi, fie vânzând pufuleți, napolitane și gume, fie cărându-le cu cârca și/sau căruciorul, săniuța, tramvaiul și trenul; nu cu mașina, că nu aveam, și nici cu taxiul, că nu ne permiteam! Cu banii a fost mai simplu: nu-i aveam deloc, dar am împrumutat 500.000 lei, din care 330.000 s-au dus pe taraba metalică, iar 170.000 pe Africana, Minty, Turbo, Assos și alte produse în vogă în acei ani! Primul chioșc a venit – firesc – după un an, odată cu primul angajat, iar prima mașină, o Dacia, a așteptat încă doi ani să înlocuiască geanta uriașă de prelată neagră folosită la aprovizionare.

 

Ce v-ați propus pentru acest an?
După 25 de ani, simt că nu am atins nivelul maxim de incompetență stipulat de Murphy și cred cu tărie că pot să consolidez în viitorul mediu poziția Admir-ului în piață. O dezvoltare firească și necesară trebuie făcută cu prudență, pe puținele nișe de piață rămase nedescoperite de „internaționali”.

 

Care ar fi aceste nişe?
Nu spun. Concurenţa atât aşteaptă! Ca indicii însă, ar putea fi vendingul sau livrări pe abonament lunar vârstnicilor din proximitate sau altele.

 

De cine sau de ce vă temeți cel mai mult în prezent?
Mass-media locală ne-a cântat prohodul până s-a plictisit de rezistența noastră, dar abia acum încep temerile noastre – vorbesc în numele echipei. Am rezistat până acum și pentru că am învățat de la „greii” comerțului modern, iar acum văd că ei copiază mo­delul Admir: adică pleacă din marginea orașului și vin în cartier, în proximitatea comerțului tradițional. Ei înșiși practică un comerț tradițional, agresiv chiar. Provoca­rea pentru următorii ani este supraviețuirea, în primul rând, și apoi dezvoltarea! Desigur, cel mai tare ne încurcă, la fel ca pe toți patronii din județ, lipsa infrastructurii și mult prea desele modificări legislative.

 

Daca v-ați putea întoarce în timp, ce anume ați schimba în evoluția Admir?
„Nimic nu-i mai definitiv decât provizoratul“, mai ales când 28 din cei 60 de angajați au peste 10 ani vechime la noi în firmă. Dacă aș putea să mă întorc în timp aș lupta mai mult să păstrez angajați de valoare, pe care i-am pierdut pentru că au plecat să lucreze în străinătate sau au fost „furați” de concurență! M-aș bucura să pot delega 100% din munca mea unui mănunchi de angajați numiți de acționarii viitori ai firmei, pentru că după transformarea în S.A. doresc să cedez 49% acţionarilor anonimi.

 

Cum va arăta Admir peste alți 25 de ani?
Peste 25 de ani văd Admir-ul ca o societate pe acțiuni, listată la bursa de valori a regiunii europene Moldova Reunită.

 

Şi cu câte magazine ? Şi cu ce rivali prin apropiere – care vor supravieţui dintre cei de astăzi?
Voi fructifica orice oportunitate de preluare în zona comerţului tradiţional. Nu-mi doresc să lucrez într-o lume fără concurenţă! Trăiască piaţa! Cred că se vor cristaliza, chiar şi în localităţile cu 50.000 locuitori, una-două aglomerări gen mall, iar pe de altă parte toţi „greii” internaţionali vor deschide buticuri, cel puţin unul la 3 străduţe.

(publicitate)

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
1.6 ° C
2.6 °
1.1 °
77 %
8.6kmh
72 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...