Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vine cu clarificări după informaţiile potrivit cărora Poliţia Rutieră ar urma să folosească din 2019 camerele de supraveghere ale CNAIR pe post de radare fixe. „Nu există un protocol încheiat între CNAIR SA şi Poliţia Română privind folosirea în regim de radar a camerelor foto/video amplasate pe drumurile publice. Camerele foto/video care aparţin CNAIR sunt folosite doar pentru identificarea autovehiculelor care circulă pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale fără a deţin rovinietă sau care tranzitează podurile dunărene fără a achita tariful de trecere (peaj), ori pentru a identifica situaţiile care afectează siguranţa circulaţiei”, transmite CNAIR.
De altfel, înregistrarea vitezei de circulaţie cu o cameră foto care doar face fotografii ale numărului de înmatriculare este tehnic imposibilă, din punct de vedere al echipamentului propriu-zis şi a softului, spun oficiali ai CNAIR. Un astfel de echipament ar fi şi imposibil de omologat. În urmă cu câţiva ani au existat însă astfel de cereri din partea Poliţiei care au fost respinse de către CNAIR.
Presa a semnalat că Poliţia Rutieră ar fi semnat un protocol cu CNAIR şi că va folosi radarele fixe din 2019. Sistemul funcţionează cu ajutorul unor senzori montaţi în asfalt, care se declanşează la trecerea cu roţile din faţă ale autovehiculului, deci camerele radar nu pot fi păcălite.
La noi în judeţ, singura cameră fixă a CNAIR este amplasat înainte de intrarea în satul Baisa pe drumul spre Suceava. În judeţele vecine, camere fixe sunt amplasate pe DN2 la Iacobeşti (Suceva – Rădăuţi), pe DN17 la Vama (Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc), pe DN2 la Moţca (Roman – Fălticeni), DN28 la Leţcani – cameră dublă (Podu Iloaiei – Iaşi), DN24 la Popricani (Iaşi – Sculeni).
Pe drumul spre Bucureşti, camere fixe CNAIR sunt la Nicolae Bălcescu (Bacău) şi la Mărăcineni (Buzău), ambele camere duble.