Şedinţa Consiliului Judeţean (CJ) a debutat cu contre între consilierul liberal, Magda Roman, şi vicepreşedintele instituţiei, Dorin Birta, pe seama stării drumurilor judeţene. Consilierul PNL i-a cerut lui Dorin Birta, printr-o interpelare, să precizeze când va fi reparate drumul Flămânzi – Prăjeni, care este soluţia găsită şi care este valoarea lucrărilor.
Dorin Birta susţine că drumul se va face prin reparaţii şi că acestea vor începe imediat ce vremea o permite. „Acolo mai sunt lucrări de fundaţie, mai sunt lucrări de altă natură până la covorul asfaltic. Nu putem turna covor asfaltic pe suprafeţele existente acolo. Trebuie intervenit la fundaţia drumului. Apoi avem alunecările de teren de la pod (n.r. – podul din Prăjeni). Sunt lucruri separate pe care, sperăm noi, să le rezolvăm cât mai repede”, a declarat vicepreşedintele CJ.
Acesta a explicat că nu s-a putut interveni pe acest sector de drum, deoarece expertiza lui nu fusese acceptată în dosarul cu Bitunova. „Atâta timp cât expertiza este şi a fost acceptată, nici nu se pune problema ca din primăvară să nu asfaltăm drumul Flămânzi-Prăjeni”, a mai spus Birta, care susţine că se va turna „covor în două straturi, făcut cum scrie la carte”.
Problema apare însă din faptul că Big Conf, societatea care a câştigat întreţinerea drumurilor judeţene, a denunţat contractul, din cauza creşterii considerabile a preţului la bitum.
Asta presupune o reluarea licitaţiei, ceea ce ar aduce întârzieri importante în intervenţiile pentru remedierea acestora chiar şi în condiţiile unei licitaţii care să meargă şnur, fără contestaţii şi la limita de jos a termenelor prevăzute de legea achiziţiilor publice. Există astfel posibilitatea ca remedierea drumurilor judeţene şi debutul lucrărilor la drumul Flămânzi – Prăjeni – limită cu judeţul Iaşi să nu înceapă mai devreme de jumătatea primăverii. Şi asta în cel mai optimist scenariu.