Telenovela drumului spre Iaşi prin Prăjeni pare să-şi joace ultimele episoade. Cel puţin aşa susţin reprezentanţii Consiliului Județean (CJ) Botoșani, care afirmă că la finalul anului trecut magistraţii care judecă procesul cu Bitunova au acceptat expertiza făcută la drum. „Sunt mulţumit că, în sfârşit, s-a acceptat expertiza în instanţă. Aşteptăm la termenul pe care îl va stabili instanţa să lămurim această speţă legată de drumul prin Prăjeni”, a declarat Dorin Birta, vicepreşedintele CJ Botoşani. Oficialul susţine că, de acum, instituţia pe care o conduce nu ar avea nicio scuză dacă nu va trece la asfaltat drumul din momentul în care vremea o va permite. „Atâta timp cât expertiza este şi a fost acceptată, nici nu se pune problema ca din primăvară să nu asfaltăm drumul Flămânzi-Prăjeni. Covor în două straturi, făcut cum scrie la carte”, a mai spus Birta subliniind că nu a demarat mai repede lucrările pe acel sector de drum pentru a nu fi acuzat că ascunde neregulile care au dus la distrugerea lui. „Când este un litigiu, fără o expertiză a celor în măsură să o facă, a experţilor, nu se putea asfalta. Dacă interveneam cu covor asfaltic acolo acopeream nişte nereguli şi puteau fi negate. Degeaba afirmau ulterior cei de la Direcţia Judeţeană de Drumuri că nu s-a făcut calitate, nu s-a făcut nu ştiu ce, nu s-a făcut nu ştiu ce, atâta timp cât nu mai puteam demonstra acest lucru. Până la sfârşitul anului trecut nu s-a acceptat expertiza în instanţă. Asta a fost problema. Noi am cerut expertiză la drum pentru ca să putem interveni şi să nu aibă nimeni probleme. Adică să nu se spună că am făcut nişte investiţii pentru a acoperi neregulile altora”, a mai dezvăluit Dorin Birta.
O poziţie similară a avut şi preşedintele CJ Botoşani, Costică Macaleţi. „Pentru drumul prin Prăjeni sunt presiuni teribile din partea cetăţenilor, pentru că toţi circulă pe traseul mai scurt şi mai liber… La primăvară turnăm covor asfaltic pe Flămânzi – limită cu judeţul Iaşi”, declara recent şeful CJ.
Drumul judeţean spre Iaşi a fost viabilizat în 2015, lucrările inaugurate cu mare tam-tam în toamna 2013 presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene au spus că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu pot interveni din cauză că este în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.
Varianta scurtă de drum către Iaşi se află într-o serie de procese din cauza unor nereguli descoperite de Curtea de Conturi, dar acest lucru afectează în cel mai rău caz investiţiile de amploare.