Puţini sunt botoşăneni care au reuşit să se impună în lumea dură a afacerilor, dar cei care au făcut-o sunt recunoscuţi la nivel naţional şi chiar internaţional. Este vorba şi de familia Solomonescu.
Carmen şi Dumitru Solomonescu au pus pe picioare un business de succes în domeniul lactatelor, fiind unul dintre puţinele branduri locale care a reuşit să se impună într-o piaţă dominată de multinaţionale. Secretul succesului îl reprezintă faptul că produsele sunt 100% naturale, ceea ce a deschis larg porţile pieţei internaţionale pentru Lacto Solomonescu.
Prestigioasă revistă americană „Forbes”, renumită pentru clasamentele pe care le face pe final de an, a realizat cu ocazia Centenarului Românie o listă a celor 100 cele mai importante personalităţi de business care au marcat economia românească – „Forbes România 100 Business Hall of Fame”. Nu este vorba de un top care să cuantifice afacerile, „prin aplicarea unor algoritmi asupra unor date concrete referitoare la anumiţi indicatori”, ci doar o enumerare, poate pe alocuri subiectivă, aşa cum precizează şi jurnaliştii de la Forbes România, a unor personalităţi de business de la noi din ţară. „I-am favorizat, fideli filosofiei Forbes, pe antreprenori, însă lista include deopotrivă executivi de carieră, consultanţi de renume, bancheri, vizionari români şi străini care au schimbat paradigmele business-ului şi care au avut capacitatea de a juca roluri multiple în dezvoltarea economiei româneşti… Sunt oameni care au construit de la zero sau au crescut cu succes şi, în unele cazuri, au vândut afaceri importante, dar au făcut-o întotdeauna pe baza unor principii corecte”, se arată în prezentarea proiectului editorial.
Jurnaliştii de la „Forbes România” au apreciat că cei doi antreprenori botoşăneni au reuşit să menţină un business de succes într-o piaţă dominată de companiile multinaţionale prin menţinerea tradiţiei locale în prepararea produselor lactate, dar şi „reinventarea” şi introducerea în producţie a unor „sortimente artizanale de brânzeturi italiene şi româneşti”. „În urmă cu 26 de ani, Dumitru Solomonescu înfiinţa împreună cu soţia sa, Carmen, compania Lacto Solomonescu în satul Miron Costin, comuna Vlăsineşti, judeţul Botoşani. Doreau să continue o tradiţie de familie, de două generaţii. Atunci, prelucrau zilnic 500 de litri de lapte cu patru angajaţi. Astăzi deţin cele mai noi tehnologii, cu linii complet automatizate şi prelucrează zilnic 150.000 de litri de lapte, având în medie 250 de angajaţi… Anul acesta (n.r. – 2018), Lacto Solomonescu s-a reinventat şi a introdus sortimente artizanale de brânzeturi italiene şi româneşti din dorinţa de a oferi şi altfel de produse fresh şi artizanale, greu de găsit la scară largă, datorită complexităţii cu care sunt modelate manual şi a termenului de valabilitate scurt”, se arată în descrierea făcută de „Forbes”.